اعظم هراتی روز دوشنبه به مناسبت روز جهانی نابینایان (عصای سفید ) در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در حال حاضر 370 نابینای مطلق و کم بینا تحت پوشش بهزیستی ورامین قرار دارند که از این تعداد60 نفر نابینای مطلق و 310 نفر کم بینا می باشند.
وی اظهار داشت: 75 نفر از نابینایان و کم بینایان تحت پوشش بهزیستی ورامین ، مستمری دریافت کرده و مابقی از خدماتی نظیر دریافت وسایل آموزشی ، عصای سفید و دستگاه به دید برخوردار می شوند.
هراتی بیان کرد:بهزیستی در سه حوزه پیشگیری ، درمان و پس از درمان خدمات خود را به مردم و نابینایان ارائه می دهد که حوزه پیشگیری مربوطه به طرح پیشگیری از تنبلی چشم (آمبلیوپی ) است که بین کودکان 3 تا 6 ساله در پایگاه های بهزیستی و مهدهای کودک اجرا می شود.
وی افزود: سال گذشته بیش از 17 هزار کودک 3 تا 6 ساله ورامین در طرح پیشگیری از تنبلی چشم شرکت کردند که اجرای این طرح از ابتلای تعدادی از کودکان به نابینایی جلوگیری کرد.
رئیس بهزیستی ورامین تأکید کرد: بیماری تنبلی چشم اگر به موقع و در سنین 3 تا 6 ساله شناسایی شود قابل درمان است و در صورت بی توجهی می تواند به نابینایی فرد منجر شود.
وی مهترین مشکل کم بینایان و نابینایان را وضعیت اشتغال عنوان و اظهار کرد: در صورت اجرای قانون اختصاص سه درصد از جذب ارگان های دولتی به افراد معلول ، بسیاری از مشکلات این قشر از جامعه برطرف می شود ضمن این که آن دسته از کارفرمایانی که از افراد معلول و نابینا استفاده کنند از معافیت پرداخت سهم بیمه کارفرما به مدت 5 سال برخوردار می شوند.
وی مناسب سازی معابر را دیگر نیاز نابینایان اعلام کرد و افزود : نصب موزائیک های بریل در پیاده روها ، رفع مشکل پل ها روی جوی آب ، برطرف کردن موانع در معابر و به سازی مسیر تردد معلولان و نابینایان می تواند بخش مهمی از مشکلات نابینایان برای حضور در جامعه را برطرف کند.
23 مهرماه روز جهانی نابینایان ( عصای سفید ) نامگذاری شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.