به گزارش ایرنا، امیرالله حقیقی شامگاه یکشنبه در نشست بررسی مشکلات مسکن مهر که با حضور نمایندگان مجلس در خانه ملت شهر پردیس برگزار شد، اظهار داشت: بحث واگذاری یک کنتور گاز در مسکن مهر مطرح نیست تا زمانی که زیرساخت‌ها به‌طور کامل آماده نباشد نمی‌توان سایر اقدامات را تکمیل کرد.
وی یادآورشد: شرایط موجود در کشور و مشکلات عمده به وجود آمده برای مسکن مهر، در انجام وظایف وزارتخانه‌های مرتبط با این پروژه ملی وقفه ایجاد می‌کند.
حقیقی در ادامه با اشاره به کسری بودجه مورد نیاز مسکن مهر خاطر نشان کرد: تملک دارایی‌های شهرستان پردیس پاسخگوی حتی یک بخش کوچک از بودجه مورد نیاز مسکن مهر این شهرستان نیست.
فرماندار شهرستان پردیس عنوان کرد: حجم گسترده پروژه مسکن مهر در پردیس، این شهرستان را با دیگر نقاط کشور متفاوت کرده است و این تفاوت باید در نوع نگاه مسئولان برای اختصاص بودجه و حمایت از این پروژه نیز ملموس باشد.
حقیقی با تاکید بر اینکه دولت نقش اصلی را در احداث پروژه‌های مسکن مهر ایفا می‌کند، افزود: شرکت‌های عمران شهرهای جدید ایران زیرمجموعه دولت هستند و دولت نیز برنامه‌ریزی‌های خوبی انجام داده و تفاهم‌نامه‌ها و قراردادهایی میان وزارتخانه‌ها و سازمان‌های متعدد منعقد کرده است.
به گفته فرماندار شهرستان پردیس انتظار باید بر اساس این تفاهم نامه باشد و نمی‌توان با گذشت زمان، این تفاهم‌نامه‌ها را ندیده گرفت.
وی در ادامه افزود: جلسه های بررسی و رسیدگی به مشکلات زیر ساختی مسکن مهر به صورت دو هفته یکبار در شهرستان برگزار و اقدامات لازم که در حدود اختیارات شهرستان باشد، انجام و نتایج آن به استاندار اعلام می‌شود، اما مشکلات عمده مسکن مهر باید به صورت کشوری و با همکاری و تعامل دولت و مجلس برطرف شود.
گزارش بررسی راهکارهای افزایش اعتبارات مسکن مهر پردیس و چگونگی تامین و جذب آن، برگزاری جلساتی با حضور وزیران مرتبط به منظور تسریع در تکمیل مسکن مهر، تشکیل تیم نظارت ویژه برای بررسی دقیق روند اقدامات انجام شده، چگونگی تشویق و ترغیب دستگاه های خدمات رسان به حضور جدی تر و مصمم تر در تکمیل زیرساخت‌ها و ایجاد یک عزم ملی برای مشارکت و همکاری همه جانبه در تکمیل و واگذاری مسکن مهر پردیس از جمله مواردی بود که در این نشست مورد تاکید حاضران قرار گرفت.
لازم به ذکر است در این نشست، محسن علیجانی، سید فرید موسوی و فاطمه سعیدی از نمایندگان تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، عضو مجمع شرکت مادر تخصصی عمران شهرهای جدید ایران، بخشدار بومهن، اعضای هیات‌مدیره شرکت عمران شهر پردیس و روسای ادارات آب و برق حضور داشتند.
شهرستان پردیس از شرق با دماوند، از شمال با شهرستان شمیرانات و از جنوب با پاکدشت دارای مرز مشترک است
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.