محمدحسین تاجیک روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: بازرسان مدیریت جهاد کشاورزی ورامین در راستای شناسایی موارد تغییرکاربری اراضی کشاورزی ، 4 مورد ساخت و ساز غیرمجاز و دیوار کشی در روستاهای احمد آباد، قوئینک و قشلاق امرآباد از توابع بخش مرکزی را شناسایی کردند که با تشکیل پرونده و ارجاع به مراجع قضایی، حکم تخریب این ساخت و سازها صادر شد.
وی افزود: این تعداد ساخت و ساز غیرمجاز به استناد تبصره یک و 2 ماده 10 قانون حفظ اراضی کشاورزی با حضور نمایندگان فرمانداری ، نیروی انتظامی و دستگاه قضایی تخریب شد و با اجرای کامل آن 15هزار متر مربع از اراضی ورامین آزاد شد.
تاجیک افزود: عده ای سودجو با سوء استفاده از عدم شناخت افراد از بافت شهرستان، اراضی کشاورزی را محصور کرده و با قیمت گزاف به فروش می رسانند که این کار علاوه بر خسارت مادی به افراد موجب نابودی زمین های کشاورزی می شوند.
وی تأکید کرد: هر گونه ساخت و ساز غیرمجاز در اراضی کشاورزی ممنوع بوده و در صورت مشاهده با متخلفین برخورد و ساخت و سازهای غیر مجاز تخریب خواهند شد.
شهرستان ورامین بیش از 80 هزار اراضی کشاورزی دارد که به دلیل محدودیت های منابع آبی تنها 38 هزار هکتار آن زیر کشت انواع محصولات زراعی و باغی می رود.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.