کورش گلریز از احداث و افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی فازهای مسکن‌مهر پردیس با بهترین تجهیزات خبر داد.

به گزارش ایلنا از پردیس، کورش گلریز در آیین تجلیل از آتش نشانان شهر پردیس که با حضور حسینعلی سلیمانی فر رئیس شورای اسلامی شهرستان و اعضای شورای شهر، مسئولان شهرداری و جمعی از آتش نشانان برگزارشد، اظهار داشت: تاخیر در برگزاری مراسم تجلیل از آتش نشانان شهر پردیس به سبب برپایی همایش تجلیل از آتش نشانان استان تهران بود که در لواسان برگزار و در آن مراسم آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس بعنوان واحد نمونه در استان انتخاب و معرفی شد.

وی ادامه داد: اما به هر روی، به مناسبت هفت مهر و روز آتش نشانی و ایمنی، برنامه های متعددی از جمله مسابقه «عملیات ترکیبی آتشنشانی» در بوستان ولایت، تجلیل مدیریت شهری از این عزیزان در مراکز آتش نشانی، حضور دانش آموزان در مراکز و همچنین حضور کارشناسان در مدارس به منظور ارائه آموزش های ایمنی، رژه خودرو و تجهیزات و ... صورت گرفت.

به گفته شهردار پردیس، حیطه عملیات و شرح وظایف آتش نشانی و خدمات ایمنی صرفا معطوف به اطفای حریق نیست بلکه سطح گسترده ای از امور را شامل می شود و این وضعیت در پردیس به واسطه وجود نواحی کارگاهی و مسیر پرتردد و ترانزیتی تهران – شمال با تنوع بیشتری نیز همراه است.

گلریز، شهرداری پردیس را دارای مجهزترین واحد آتش‌نشانی میان سایر شهرهای استان تهران خواند و افزود: احداث و افتتاح ایستگاه آتش‌نشانی فاز 11 طی هفته دولت، آغاز به کار ساخت ایستگاه فاز هشت، خرید دو دستگاه خودروی مدرن آتش نشانی از شرکت روزن باور اتریش برای اطفای حریق در ارتفاعات، خرید و تحویل تجهیزات به روز و مدرن آتش نشانی به مراکز چهارگانه، بازسازی برخی ایستگاه های نسبتا قدیمی و... در ردیف اقدامات سالیان اخیر برای توسعه واحد آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس قرار دارد.

وی با تاکید بر لزوم حضور پرسنل در دوره‌های آموزشی تکمیلی، خاطرنشان کرد: یک آتش نشان در سایه حفظ آمادگی جسمانی، ارتقای روحیه خدمت و به روز رسانی آموزش های لازم باید همواره آماده ارائه خدمات ایمنی به شهروندان باشد و این مهم از هر دو جنبه قانونی و انسانی حائز اهمیت است، از این رو، پرسنل آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری پردیس باید در دوره های تکمیلی حاضر شده و گواهینامه های معتبر دریافت کنند.

وی از اجرای طرح پایش شهری پردیس برای شناسایی نقاط پر خطر خبر داد و گفت: یکی از طرح‌های در دست اجرای واحد خدمات شهری شهرداری پردیس شناسایی معابر، رفع نواقص موجود و صدور مدارک شناسایی برای همه نقاط شهر به ویژه فازهای تازه تاسیس و همچنین نواحی کارگاهی است.

بر پایه این گزارش، در پایان مراسم نیروهای واحد آتش‌نشانی و خدماتی ایمنی شهرداری پردیس با تقدیم لوح سپاس و هدیه یادبود، تجلیل شدند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.