به گزارش روز چهارشنبه روابط­ عمومی فرهنگسرای اندیشه، دوازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی همچون سال­های گذشته، در ایام عزاداری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله­الحسین(ع) در سه مقطع ابتدایی، متوسطه اول و متوسطه دوم برگزار می­شود.
مدیر فرهنگی هنری منطقه هفت و رئیس فرهنگسرای اندیشه، شناسایی استعدادهای بالقوه­ مداحان نوجوان، تشویق و ترغیب نوجوانان خادم اهل بیت(ع) و پرورش مداحان طراز انقلاب اسلامی
را از اهداف دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی عنوان کرد.
محمدمیثم میثمی درباره­ شاخص ­های انتخاب دانش ­آموزان در این آیین گفت: برای مقطع ابتدایی خوش‌صدایی و تلفظ صحیح عبارات، در مقطع راهنمایی علاوه بر خوش صدایی، مقتل‌شناسی، رعایت اصول مداحی و روضه‌خوانی و در مقطع متوسطه علاوه بر شاخص‌های ذکر شده آشنایی کافی با روایت‌ها و احادیث معتبر مدنظر قرار داده شده که این شاخص‌ها توسط کارشناسان و داوران کانون مداحان و شاعران آیینی مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت.
وی با تاکید بر حضور مداحان و داوران صاحب سبک و پیشکسوت در دوازدهمین آئین تجلیل از نوگلان حسینی افزود: حضور مداحان و داوران پیشکسوت در این برنامه ضمن انتقال تجربیات و نکات تخصصی، کمک قابل توجهی به آشنایی نوگلان حسینی با اخلاق و آداب صحیح خادمی و ذاکری خاندان عصمت و طهارت می‌کند.
میثمی درباره نحوه­ و مهلت ثبت­ نام دانش­ آموزان در این همایش اظهارداشت: امسال همچون ادوار گذشته با همکاری سازمان دانش‌آموزی شهر تهران و اتحادیه انجمن­ های اسلامی دانش ­آموزان فراخوانی برای ثبت­نام دانش­ آموزان علاقه مند به مدارس شهر تهران ارسال شد.
رئیس فرهنگسرای اندیشه گفت: قرار است دانش­ آموزان با مراجعه به دفتر معاونت پرورشی مدارس خود تا روز یکشنبه(15مهرماه) اقدام به نام­نویسی کنند، همچنین علاقه مندان می توانند برای ثبت­نام آنلاین به پایگاه اینترنتی www.pdsemat.ir مراجعه و ثبت­ نام کنند.
وی افزود: آزمون مقدماتی ثبت‌نام کنندگان در همایش نوگلان حسینی در مقطع ابتدایی روز دوشنبه 23 مهرماه، مقطع متوسطه اول روز سه شنبه 24 مهرماه و مقطع متوسطه دوم روز چهارشنبه 25 مهرماه و مرحله نهایی و فینال روز پنجشنبه 26 مهرماه در محل فرهنگ­سرای اندیشه برگزار می شود.
میثمی گفت: در اختتامیه دوازدهمین آیین تجلیل از نوگلان حسینی به نفرات اول هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ پنج میلیون ریال هدیه نقدی، نفرات دوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ سه میلیون ریال هدیه نقدی و نفرات سوم هر مقطع علاوه بر تندیس و لوح تقدیر مبلغ دو میلیون ریال هدیه نقدی تعلق می‌گیرد. همچنین هدایای معنوی دیگری همچون تربت امام حسین(ع) و نگین انگشتری از سنگ مرمر حرم مطهر سیدالشهداء از سوی ستاد بازسازی عتبات عالیات اهدا خواهد شد.
علاقه مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می­توانند با شماره تلفن 88765509 تماس بگیرند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.