حسین بی‌نیاز روز دوشنبه در حاشیه بازدید از تنها مرکز نگهداری سالمندان دماوند افزود: این سالمندان زیرپوشش بهزیستی از خدماتی همچون پرداخت مستمری ماهانه، کمک موردی همچون لوازم ضروری، هزینه درمانی، کمک هزینه خرید سمعک و تجهیزات پزشکی مثل واکر، ویلچر، عصا و ... بهره مند می شوند.
وی ادامه داد: همچنین خدمات کمک درمانی در منازل و توانبخشی با تشکیل شورای ساماندهی سالمندان و ارائه پیشنهادهای لازم برای توانمندسازی این قشر از جامعه همچون پیشنهاد کلاس های آموزشی و مشاوره، اردوهای زیارتی و سیاحتی، کلاس‌های ورزشی، کتابخانه ویژه سالمندان، بوستان سالمندان، دوره های مشاوره و ... به سالمندان ارائه می شود.
بی نیاز با بیان اینکه تنها مرکز مجوزدار و غیردولتی نگهداری سالمندان دماوند استجاری است گفت: این نهاد حمایت های لازم در خصوص نظارت، ارائه تسهیلات و تسهیلگری به منظور اختصاص زمین با همکاری دیگر نهادها همچون مسکن و شهرسازی را دارد و این مهم منوط به تعامل آنان است.
رئیس اداره بهزیستی شهرستان دماوند به تنها مرکز سالمندان شهرستان دماوند اشاره و بیان کرد: این مرکز تنها مرکز خانه سالمندان در شرق استان تهران و در شهر رودهن مستقر است مجوز 24 تخت دارد.
این مقام مسئول گفت: اینک 16 سالمند در این مرکز نگهداری می شوند.
رئیس اداره بهزیستی دماوند افزود: بافت فرهنگی شهرستان دماوند نگهداری سالمند در خانه سالمندان را نمی پذیرد.
وی همچنین درباره خدمات ارائه شده به ناشنوایان گفت: این نهاد 163 ناشنوا را زیرپوشش دارد و خدماتی همچون مستمری ماهانه، لوازم ضروری، هزینه ‌درمانی و ... ارائه می کند.
شهرستان دماوند در شمال شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7246// 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.