به گزارش ایرنا ، عابدین هادی نژاد روز دوشنبه در جلسه بررسی وضعیت احداث پروژه های قطار شهری تهران – ورامین و بازدید میدانی از روند اجرای این پروژه گفت : اقدامات صورت گرفته در زمینه حمل و نقل ریلی باید اولویت بندی شده و بسته به میزان اهمیت، اعتبار و بررسی وضعیت موجود خطوط و خدمات ارایه شده به مردم در اولویت اجرا قرا رگیرد.
وی گفت : یکی از مهمترین مسائل مربوط به حوزه راه آهن، حفظ و نگهداری و ارتقاء و بهبود کیفیت پروژه ها است چرا که در این صورت است که می توان از داشته های موجود بهترین استفاده را انجام داد.
هادی نژاد افزود : تا کنون هزینه های بسیاری صرف احداث و راه اندازی پروژه های راه آهن صورت گرفته که برخی از آنها افتتاح و برخی دیگر به دلیل کمبود اعتبار ، نیمه کاره رها شده است که ساماندهی پروژه های نیمه تمام در دستور کار شرکت راه آهن قرار گرفته است .
وی با اشاره به اجرای پروژه های راه آهن در شهرستان ورامین به منظور تکمیل قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار گفت : این پروژه ها شامل پل روگذر امام رضا(ع) و زیرگذر 15 خرداد با اعتباری بالغ بر یکصد میلیارد تومان احداث شده که لازم است اقدامات لازم برای تکمیل آن ها انجام شود.
مدیرکل راه آهن استان تهران افزود: طی بازدیدهای میدانی این ضعف مشخص شد که در جنوب شرق استان تهران توجه ویژه ای به علایم راهنمایی و هشدار دهنده مربوط به راه آهن صورت نمی گیرد و وضعیت نامناسب ایستگاه ها و سکوهای آن باعث شده تا هر از چند گاهی شاهد بروز حوادث در حوزه راه آهن باشیم.
هادی نژاد گفت: ورامین از زیرظرفیت خوبی در حوزه حمل و نقل ریلی برخوردار است و تلاش می شود تا این شهرستان شاهد توسعه زیر ساخت های حمل و نقل ریلی باشد.
*توسعه حمل و نقل ریلی باید با حفظ جان شهروندان توام باشد
سرپرست فرمانداری ورامین نیز در این جلسه با اشاره به این که مهمترین وظیفه مسئولان، توسعه خدمات و اجرای پروژه های عمرانی است اظهار داشت: توسعه حمل و نقل ریلی در ورامین باید با حفظ جان شهروندان توام باشد.
حسین کاغذلو افزود: با وجود آن که دولت اعتبار بسیار مناسبی برای اجرا و تکمیل پل روگذر امام رضا(ع) و زیر گذر 15 خرداد انجام داده ولی این پروژه ها با مشکلاتی برای تردد عابران پیاده همراه است که باید هر چه سریعتر این مشکلات برطرف شود.
وی تصریح کرد: با اجرای خط سه و چهار قطار شهری، در زیرگذر باغ صالح و موسی آباد مشکلاتی برای تردد خودروها و عابران پیاده به وجود آمده و این مشکل که جان مردم را با خطر مواجه کرده برطرف شود.
وی بیان کرد: همراهی و همکاری متقابل شرکت راه آهن و شهرداری ورامین می تواند بخشی از مشکلات موجود در مسیر قطار سراسری تهران – مشهد و قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار را برطرف کند.
راه آهن سراسری تهران – مشهد و قطار شهری تهران – ورامین – گرمسار پس از عبور از شهرستان قرچک وارد بخش مرکزی شهر ورامین شده پس از قطع کردن خیابان های خیرآباد جنوبی ، باغخواص ، موسی آباد ، احمدآباد ، شهرک اصلاح بذر ، خیابان اصلی ورامین ، منطقه سیلو ، منطقه باغ صالح ، خیابان رسالت و بلوار امام رضا(ع) از ورامین خارج می شود.
به منظور سهولت در تردد خودروها ، در مناطق موسی آباد ، شهرک اصلاح بذر ، بلوار شهید باهنر ، بلوار رسالت ، باغ صالح و بلوار امام رضا(ع) پروژه های روگذر و زیر گذر احداث شده است و مابقی تقاطع ها با احداث ایستگاه سوزن بانی ، خودروها از روی ریل عبور می کنند.
ورامین با 300 هزار نفر جمعیت در 35 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.