به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام والمسلیمن مصطفی رستمی روز پنجشنبه در مراسم استقبال از دانشجویان جدید الورود دانشگاه شاهد که با حضور مسئولان دانشگاه، دانشجویان و خانواده های آنها برگزار شد، اظهار داشت: دانشگاه شاهد به لحاظ ملاک علمی و ایمانی از بهترین دانشگاه های کشور به شمار می رود.
وی تصریح کرد: دشمنان انقلاب اسلامی ایران همواره سعی کرده اند تا تنگناها و موانعی را برای دستیابی به حوزه های علمی برای جامعه فراهم کنند، اما به دلیل پشتکار و اهتمام جدی مسئولان عرصه دانشگاهی و دانشجویان این امر برای آنان محقق نشد.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها عنوان کرد: عبور از مقطع دبیرستان و ورود به دانشگاه مرحله جدیدی از زندگی به شمار می رود چرا که باعث رشد و بالندگی فرد می شود.
وی ادامه داد: مقام معظم رهبری، دانشگاه را محیط عدالت خواهی و آزاداندیشی می دانند و همین موضوع نشان دهنده اهمیت دانشگاه و دانشجویان است.
حجت‌الاسلام والمسلیمن رستمی آشنایی دانشجویان با علوم دینی و اسلامی را سبب افزایش روحیه مسئولیت پذیری در این قشر عنوان کرد و گفت: فراگیری علم و دانش در کنار معارف اسلامی و دینی سبب توسعه و پیشرفت می شود.
وی یادآور شد: دانشجویان به همراه ملت ایران در دوران هشت سال دفاع مقدس توانستند با دستان خالی در برابر تمامی ابرقدرت های جهان ایستادگی کند و اینجاست که نقش این قشر فرهنگی کاملا مشهود است.
رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها گفت: امروزه دانشجویان نقش مهم و موثری در ارائه راهکارهای مطلوب برای رفع مشکلات و موانع کشور را دارند.
وی افزود: دشمنان انقلاب اسلامی از هر راهی برای ضربه زدن به نظام استفاده می کنند و نقش دانشجویان در رفع مشکلات کنونی بسیار تاثیرگذار هستند.
حجت‌الاسلام رستمی اظهار داشت: دشمنان تلاش دارند تا روحیه مقاومت و ایستادگی را در جوانان ما از بین ببرند، غافل از اینکه این قشر تاثیرگذار همانند جوانان دوران دفاع مقدس آگاه است.

** بصیرت کشور را از هر آسیبی مصون نگه می دارد
رئیس دانشگاه شاهد نیز در ادامه این مراسم گفت: داشتن بصیرت و بصیرت افزایی به ویژه در بین دانشجویان موجب از بین رفتن توطئه دشمنان می شود و کشور را از هر آسیبی مصون نگه می دارد.
کامیار ثقفی اظهار داشت: امروزه ابرقدرتهای پرمدعای جهان روز به روز ضعیف تر و نظام مقدس جمهوری اسلامی به لحاظ درایت و عقلانیت قدرتمندتر می شود.
وی با بیان اینکه حفظ روحیه انقلابی، کوشش در راه علم و ایمان و امیدواری دانشجویان از ثمرات ارزنده انقلاب محسوب می شود، افزود: ارتقای ایمان و بصیرت از اولویت های این دانشگاه برای دانشجویان به شمار می رود.
رییس دانشگاه شاهد یادآور شد: فضای حاکم بر این دانشگاه، ارتقای سطح علمی با افزایش علم و ایمان است.
در پایان این مراسم از دانشجویان دارای رتبه های برتر این دانشگاه تجلیل و تقدیر شد.
دانشگاه شاهد یکی از دانشگاه‌های دولتی در جنوب شهر تهران و جنب بزرگراه خلیج فارس، ضلع شمالی نمایشگاه شهر آفتاب روبروی حرم امام خمینی واقع شده‌ است. این دانشگاه در سال ۱۳۶۹ با پذیرش ۱۶۵ دانشجو و در ۷ رشته شروع به کار نمود و اکنون با ظرفیت بیش از هشت هزار نفر در ۶۸ رشته دانشجو می‌پذیرد.
1970/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.