به گزارش ایرنا سید محمدعلی افشانی روز سه شنبه در حاشیه جلسه علنی شورای شهر در جمع خبرنگاران با تاکید بر ضرورت اصلاح ساختار و تشکیلات اداری این نهاد بیان کرد: زمانی که اصلاح ساختار انجام می شود ممکن است یک معاونت اضافه یا چند معاونت در یکدیگر ادغام شوند.
وی همچنین در تشریح کلیات برنامه سوم توسعه شهر تهران که امروز لایحه آن را به شورا تحویل داد اظهارداشت: هیچ بخش و فصلی را نمی توان در شهر نادیده گرفت بنابراین در تدوین برنامه سوم به همه موضوعات توجه شده است، افزود:
افشانی در پاسخ به این سوال که معاون برنامه ریزی شما گفته دیگر در تهران اتوبان و پلی ساخته نمی شود اظهارداشت: اتوبان و پلی نخواهیم داشت؛ در شهر تهران هیچ فصلی را نمی توان نادیده گرفت و در این حوزه هم مثل سایر حوزه ها برنامه ریزی شده است.
وی با بیان اینکه در این برنامه به برنامه های قبلی شهر نیز توجه شده خاطرنشان کرد: علاوه بر آن برنامه های قبلی کشور نیز مورد توجه قرار گرفته است.
افشانی افزود: امکان ندارد برنامه سوم تکلیفی بدون راهبرد باشد و آنچه در صحن شورا اشاره کردم ببشتر سیاست ها و راهبردهای برنامه بود.
وی تاکید کرد: برنامه سوم کاملا راهبردی اما با تعیین هدف است زیرا برنامه باید قابل سنجش باشد تا در نهایت میزان تحقق پذیری مشخص شود.
شهردار تهران همچنین در پاسخ به سوالی درباره اینکه گفته می شود برای تدوین این برنامه 800 میلیون تومان هزینه شده تصریح کرد: تاکنون در این باره چیزی نشنیده ام و این موضوع را بررسی خواهم کرد.
وی در ادامه با اشاره به اینکه شهر تهران اقتصاد بزرگی دارد اظهارداشت: شهرداری تهران حدود 55 هزار میلیارد تومان بدهی دارد اما در عین حال دارایی هایی نیز دارد؛ با پیگیری های انجام شده و حمایت دولت لایحه درآمدهای پایدار تصویب شد و سهم شهرداری تهران نیز از درآمدهای حاصل از ارزش افزوده از یک سوم به 50 درصد افزایش یافت.
افشانی اضافه کرد: البته راه های دیگری هم (برای تامین درآمد) وجود دارد که صحبت درباره آنها قبل از تصویب و اجرا مردم را نگران می کند اما روش های اداره شهرهای بزرگ دنیا وجود دارد و باید در تهران پیاده شود.
وی همچنین اظهار امیدواری کرد که وضعیت پایتخت درآینده بهتر شود.
به گزارش ایرنا برنامه سوم شهرداری تهران که امروز به شورای شهر پایتخت ارایه شد برای سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ تدوین شده است.
بر اساس ماده 15 قانون نوسازی و عمران شهری مصوب 1347 شهرداری‌ها باید با راهنمایی وزارت کشور برنامه عملیات نوسازی، عمران و اصلاحات شهر را برای مدت پنج ‌سال تنظیم و به تصویب انجمن شهر (شورای اسلامی شهر) برسانند.
بر همین اساس و با توجه به اتمام برنامه پنج ساله دوم کار تدوین برنامه سوم شهر تهران از تابستان گذشته آغاز شد.
تهرام/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.