به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی فرهنگسرای خاتم(ص) و مدیریت فرهنگی هنری منطقه 18، حامد طراحی اظهارداشت: در این برنامه، دانش آموزان در قالب گروه‌های تعزیه خوان، تعزیه حضرت علی اکبر(ع) را زیر نظر اساتید تعزیه، آموزش دیده و اجرا می‌کنند.
وی، گسترش و تعمیق شناخت نوجوانان از الگوهای دینی و نهادینه سازی پیام های اخلاقی عاشورا به کمک عناصر نمایشی در سطح مدارس منطقه 18 را از اهداف سوگواره تعزیه دانش آموزی عنوان کرد.
طراحی با اشاره به برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 ویژه کودکان به مناسبت ماه محرم گفت: تکیه کودکان، کودکان حسینی سفره حضرت رقیه، کودکان عاشورایی، مسابقه نقاشی کودکان تشنه اند، کارگاه قصه گویی کودکان عاشورایی و مراسم عزاداری کودکان از جمله این برنامه هاست.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 افزود: برنامه تکیه کودکان با موضوع روایت وقایع کربلا برای کودکان در میدان امام حسین(ع) از 6 تا 18 مهرماه به مدت 13 شب از ساعت 17 تا 21 میزبان کودکان است.
وی با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «کودکان عاشورایی» در رثای شهدای کربلا با حضور روایتگر کربلا در مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 اظهارداشت: در این برنامه روایتگر کربلا درباره ابعاد نهضت اباعبدالله (ع) در روز عاشورا به زبان ساده و کودکانه سخن می گوید، ویژه برنامه «کودکان عاشورایی چهارم مهرماه در خانه فرهنگ امام علی(ع) ، هفتم مهرماه در خانه فرهنگ رشد و 10 مهرماه در فرهنگسرای خاتم(ص) برگزار خواهد شد.
طراحی، غبارروبی و عطرافشانی مزار شهدا، دیدار با خانواده شهدا، سوگواره عاشورایی، نذری اربعین، مسابقه داستان نویسی کشتی نجات، شب شعر و نمایشگاه کتاب عاشورایی را از دیگر برنامه های مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 به مناسبت ماه های محرم و صفر برشمرد.
رئیس فرهنگسرای خاتم(ص) با اشاره به برگزاری ویژه برنامه «سفره شهدا» در روز چهارشنبه 25 مهرماه ساعت 18 در مسجد حضرت ابوالفضل(ع) گفت: تلاوت قرآن کریم توسط قاریان ممتاز منطقه 18، روایتگری زندگی و فداکاری شهدا توسط راویان دفاع مقدس، سخنرانی، خاطره گویی والدین شهدا، ذکر توسل و زیارت عاشورا، پذیرایی در سفره نذری شهدا و تجلیل از خانواده شهدا از جمله بخش های مختلف این ویژه برنامه است که معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 18 در برگزاری آن مشارکت دارد.
وی افزود: فرهنگسرای خاتم(ص) با هدف ترویج فرهنگ غنی قیام عاشورا و درس های قیام امام حسین (ع) اقدام به برگزاری آیین قرائت زیارت عاشورا در جوار مزار شهدای گمنام در موزه شهدا منطقه 18 می کند که در این مراسم علاوه بر برگزاری زیارت پر فیض عاشورا، مباحثی پیرامون آموزه های دینی و قرآنی، نکات اخلاقی و تربیتی در قرآن و زندگینامه سرور و سالار شهیدان حضرت امام حسین (ع) مورد بررسی قرار می گیرد.
طراحی درباره ویژه برنامه نذری اربعین گفت: این ویژه برنامه برای زائران پیاده نجف تا کربلا در اربعین حسینی با مشارکت شهروندان در مراکز فرهنگی منطقه 18 برگزار می‌شود.
مدیر مراکز فرهنگی هنری منطقه 18 گفت: شهروندان می‌توانند نذورات نقدی خود را از طریق شماره حساب 1-135878-38-1875 به نام موکب علی بن موسی الرضا(ع) و نذورات غیرنقدی و خشکبار خود را به فرهنگسرای خاتم(ص)، خانه‌های فرهنگ رشد و امام علی(ع) و کتابخانه های منطقه تحویل دهند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.