به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری روز دوشنبه در هشتاد و هفتمین نشست ستاد توسعه کشت های گلخانه ای و قارچ استان تهران اظهار داشت: در حال حاضر امکان ایجاد و راه اندازی کارخانجات روغن کشی و فرآوری زیتون و همچنین استحصال قند از خرما در استان تهران وجود دارد.
وی خاطرنشان کرد: عملیات احداث کارخانه روغن کشی پاکدشت تا هفته آینده به مرحله دریافت تسهیلات بانکی می رسد و همچنین کارخانه استحصال قند از خرما نیز تا عملیاتی شدن از سوی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران پیگیری می شود.
ذوالفقاری برنامه ابلاغی مکانیزاسیون را در سال جاری، یک هزار و 665 دستگاه با اعتبار 269 میلیارد ریالی اعلام کرد و افزود: تاکنون قرارداد تسهیلات 344 دستگاه به مبلغ 35 هزار و 416 میلیون ریال با بانک ها بسته شده است که تسهیلات 21 دستگاه معادل مبلغ 13 میلیون ریال جذب شده است و شهرستان های فیروزکوه و شمیرانات بیشترین میزان جذب را در بین شهرستان های استان تهران داشتند.
معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این نشست با اشاره به تسهیلات بخش گلخانه گفت: از ابتدای سال جاری 236 میلیارد تومان پرونده ارسالی به بانک داشتیم که 87 میلیارد تومان از این میزان منجر به انعقاد قرارداد شده است.
عباس علی عامری شریف با بیان اینکه برنامه ابلاغی امسال توسعه گلخانه های استان تهران 900 هکتار است که تاکنون 546 هکتاراز آن شناسایی شده است اضافه کرد: موافقت اصولی 190 هکتار، پروانه 258 هکتار صادر و همچنین 95 هکتار نیز اجرا شده است.
همچنین مدیر امور زراعت سازمان جهاد کشاورزی استان تهران نیز در این نشست با بیان اینکه اول مردادماه امسال برش شهرستانی کشت کلزا ابلاغ شد، گفت: میزان سطح ابلاغی امسال استان تهران در کشت کلزا 10 هزارهکتار است که شهرستان ها متعهد به انجام حداقل 50درصد از این میزان هستند.
حسن بهنیا تاکید کرد: تاکنون یک هزار و 725 هکتار تقاضایابی و عقد قرارداد و 82هکتار آن نیز کشت شده است که 70هکتار از این میزان تحت پوشش بیمه ای قرارگرفت.
وی با اشاره به حمل و توزیع 4 هزار و 630 کیلوگرم انواع بذر کلزا به شهرستان ها گفت: شهرستان های سردسیر همچون دماوند و فیروزکوه حداکثر تا پایان هفته آینده و سایر شهرستان ها تا پایان مهرماه فرصت کشت کلزا دارند.
در این جلسه همچنین قائم مقام سازمان جهاد کشاورزی استان تهران با اشاره به تعریف شاخص های ارزشیابی جهادکشاورزی شهرستانها با ملاک عملکرد توسعه گلخانه ها، توسعه مکانیزاسیون ، کشت کلزا و محصولات پاییزه بر تلاش مدیران برای ساماندهی هرچه بیشتر مراکز جهاد کشاورزی دهستان تاکید کرد.
کیومرث شهبازی همچنین بر حذف حریم واحدهای گلخانه ها با واحدهای دامپروری در صدور پروانه، استفاده از پنل های خورشیدی به عنوان منبع انرژی در طرح های معرفی به بانک، ضمیمه کردن توجیه اقتصادی طرح های جدید برای رسیدگی تسهیلاتی پرونده در بانک ها تاکید کرد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.