به گزارش ایرنا ، حجت الاسلام حجت الله اسماعیلی روز شنبه در جلسه طرح میثاق، بیعت و رخصت از شهدا که در گلزار شهدای گمنام قرچک برگزار شد اظهار داشت : قیام امام حسین(ع) ، حرکتی تاریخی است که در عالم خلقت ، نشان‌گر راه الهی بعد از وفات پیامبر(ص) است.
وی افزود: در طول تاریخ و پس از وفات انبیاء الهی مذاهب، مکاتب و راه‌های فراوانی به‌وجود آمده که هریک ، راه سعادت را از نگرش خود به ملت‌ها معرفی کرده‌ است، اما حادثه کربلا مشعل فروزان جهان اسلام است که با روشن نمودن مسیر صحیح ،در مقابل جریانات انحرافی ایستاد.
اسماعیلی یادآورشد: ازآنجاکه امام حسین (ع) بر قلب‌ها حکومت می‌کند ، نه فقط شیعیان که همه انسان های آزاده را معطوف خویش می‌سازد.
وی با بیان اینکه تلاش جریانات انحرافی در طول تاریخ برای محو کردن قیام خونین عاشورا است، تصریح کرد: امام حسین(ع) محو شدنی نیست و جهان هدایت بدون قیام عاشورا به تجلی نمی‌رسد.
امام جمعه قرچک با گرامیداشت آغاز هفته دفاع مقدس خاطرنشان کرد: در طول دوران هشت سال دفاع مقدس ، مردم ایران با دست خالی بدون هیچ گونه پشتوانه مادی ، در برابر تمامی جهانیان ایستادند و با سربلندی از این جنگ سخت بیرون آمدند.
وی تصریح کرد: دفاع مقدس الگوی بسیار مناسبی برای مواجهه با استکبار جهانی است ، در دفاع مقدس همه باور داشتیم که جنگی صورت گرفته و دشمن در مقابل ما قرار دارد ، به این دلیل همه وارد میدان شدند و پیروزی نصیب ایران اسلامی گردید.
وی تأکید کرد: این تفکر امروز نیز باید در مردم و مسئولان شکل گیرد که ایران در جنگ اقتصادی با دشمن قرار دارد که اگر چنین باوری شکل نگرفته باشد نمی توانیم خود را برای مواجهه با توطئه دشمن آماده کنیم.
امام جمعه قرچک افزود : در دفاع مقدس ، ایمان به خدا و باور به امداد های او در میان مسئولان و رزمندگان موج می زد به این دلیل کسی چشم به خارج از کشور نداشت ، امروز نیز همه باید چشم از کمک های آمریکا و اروپا برداریم چرا که تا زمانی که امید ما به غرب و آمریکا باشد نه تنها مشکلات حل نمی شود بلکه شدت هم می باید.
قرچک با 270 هزار نفر جمعیت در 30 کیلومتری جنوب شرق تهران واقع شده است.
تهرام/7254 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.