علی شهری روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این پروژه ها به متراژ 92هزار مترمربع بیشترین آمار پروژه های تحویلی در کشور را به خود اختصاص داده است.
وی با اشاره به اینکه از 67 پروژه آموزشی در استان تهران، 11 پروژه در قالب 84 کلاس درس در تهران و مابقی در شهرستان های استان به بهره برداری می رسد، گفت: عمده این پروژه‌های آموزشی، ورزشی و پرورشی در مناطقی احداث شده که به شدت نیازمند فضاهای آموزشی جدید است.
شهری افزود: این مدارس در مناطق یک، چهار، پنج، 11، 12 و 19 شهر تهران و در شهرستان‌های اسلامشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس، پرند، پیشوا، جوادآباد، چهاردانگه، دماوند، رودهن، شهرری، شهرقدس، شهریار، فیروزکوه، قرچک، کهریزک، ملارد، ورامین واقع شده است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران اظهارداشت: احداث فضاهای آموزشی در سایت ‌های مسکن مهر نیز مورد توجه قرار گرفت و 9 پروژه آموزشی با 148 کلاس درس در سایت‌های مسکن مهر پاکدشت، پردیس، پرند و شهریار مهرماه امسال برای بهره برداری تحویل آموزش و پرورش خواهد شد.
وی گفت: بیش از یکصد میلیارد تومان از منابع خیرین، دولتی، ملی و استانی برای ساخت و بهره برداری از این پروژه های آموزشی اختصاص داده شده که سهم خیرین بیش از 50 درصد بوده است.
شهری با اشاره به اینکه استان تهران نیازمند یکهزار و 115مدرسه با 16 هزار و 725 کلاس درس است، افزود: این آمار در شهر تهران 611 مدرسه 15 کلاسه و در شهرستان های استان 504 مدرسه 15 کلاسه است که احداث این تعداد واحد آموزشی نیازمند بیش از 3 هزار میلیارد تومان اعتبار است.
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان تهران اظهارداشت: در این استان، 5 هزار و 113 واحد آموزشی با 53 هزار و 46 کلاس درس دولتی وجود دارد.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.