به گزارش خبرنگار ایرنا؛ مهدی یوسفی جمارانی روز جمعه در یادواره شهدای شهر ارجمند، افزود: این تابلو عظیم راهگشا و پیام رسان که در برابر آزادی خواهان جهان ترسیم شده، ثمره مجموعه رشادت ها و تلاش های حضرت زینب (س) است.
وی با بیان اینکه حضور زنان در به ثمر رسیدن این نهضت غیرقابل تردید است، ادامه داد: بعد اجتماعی و سیاسی حضور زنان در این واقعه کمتر از مردان نبود؛ نقش بی بدیل حضرت زینب (س)، زنان حرم اباعبداللّه و فرزندانشان در انتقال پیام عاشورا یگانه و ممتاز است.
فرماندار فیروزکوه: با اشاره به فرمایش امام راحل که فرمودند هر چه داریم از محرم و صفر است، تاکید کرد: علما و ذاکرین مجالس به دور از هیجانات دهه اول محرم، در مجالس بعدی باید به بیان پیام عاشورا بپردازنند؛ چرا که مجالس ذکر مصائب اهل بیت، بهترین فرصت برای بیان و ترویج معارف تشیع است.
یوسفی جمارانی بیان داشت: شاهد هستیم که مجاهدت ها و مبارزه های ملت ایران در دوران بیش از انقلاب، در به ثمر رساندن انقلاب و دوره های خطیر پس از انقلاب، برگرفته از پیام ها و درس های نهضت حسینی است؛ لذا در یادواره های شهدا گرد هم میاییم تا با زنده نگه داشتن یاد شهدا بتوانیم رهروان مسیر آنها باشیم؛ تنها جسم شهدا بین ما نیست و روح، افکار و عقاید آنها میان و ناظر ما هستند.
وی با بیان اینکه مهم ترین پیام اباعبداللّه (ع) در حماسه عاشورا، هیهات من الذّله است، گفت: به ثمر رساندن انقلاب اسلامی و تحولاتی که پس از آن در کشور اتفاق افتاد، بیانگر عملی ساختن این پیام عاشورا توسط مردم ایران است؛ تمام آحاد جامعه در برابر ظلم نظام شاهنشاهی و دنیای استکبار ایستادند و تصمیم به استقلال خویش گرفتند.
یوسفی جمارانی اظهار داشت: ظلم ستیزی، حمایت از مظلوم و مقابله با ظالم شعار و راهبرد ماست؛ لذا همانطور که از اباعبداللّه (ع) آموخته ایم، همواره تلاش خواهیم کرد تا در برابر نظام سلطه جهانی بایستیم.
شهرستان فیروزکوه دارای دو بخش مرکزی و ارجمند، در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897 /1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.