به گزارش خبرنگار ایرنا سرهنگ پاسدار غلام درویش متولی روز سه شنبه در نشست خبری تشریح برنامه های هفته دفاع مقدس اظهارداشت: آثار شاعران شهرستان های استان با محوریت دفاع مقدس در این جشنواره بررسی و برگزیدگان معرفی خواهند شد.
وی افزود: تاکنون 80 اثر از شهرستان های استان تهران دریافت شده که پس از داوری، در روز پنجم مهرماه آثار منتخب اعلام و نفرات برگزیده تجلیل خواهند شد.
به گزارش ایرنا هفته دفاع مقدس از 31 شهریورماه همزمان با آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث عراق علیه ایران شروع می شود.
فرمانده سپاه ناحیه فیروزکوه همچنین در ادامه این نشست خبری برگزاری نمایشگاه دفاع مقدس و اقتصاد مقاومتی، نشست بصیرتی سیاسی و تکریم پیشکسوتان عرصه جنگ را از جمله دیگر برنامه های دفاع مقدس در این شهرستان عنوان کرد.
وی افزود: همچنین رژه نیروهای نظامی، انتظامی و ادارات، برگزاری نشست تبیین نقش زن، اعزام راوی به مدارس، تقدیر از سربازان نمونه، تجلیل از رزمندگان و دیدار با خانواده معظم شهدا، غبارروبی گلزار شهدا و برپایی یادواره شهدا در روستاها ازجمله دیگر برنامه های شهرستان فیروزکوه در هفته دفاع مقدس خواهد بود.
متولی در ادامه با اشاره به برنامه برگزاری رزمایش محمد رسول الله (ص) به صورت متمرکز در استان تهران اظهارداشت: نیروهای شهرستان فیروزکوه نیز به سپاه حضرت سید الشهدا، سپاه البرز و نیز سپاه تهران بزرگ اعزام می شوند.
این مقام مسئول ضمن تاکید بر اینکه منطقه محروم در سطح فیروزکوه وجود ندارد و تنها برخی مناطق روستایی کمتر توسعه یافته هستند تصریح کرد: اردوهای جهادی در برنامه های سپاه قرار دارد و این گروه ها در سطح شهرستان به فعالیت هایی اعم از احداث خانه عالم، محرومیت زدایی، ساخت اماکن خدماتی، ارائه خدمات پزشکی در روستاها و ... مشغول هستند.
شهرستان فیروزکوه دارای دو بخش مرکزی و ارجمند در 120 کیلومتری شمال شرقی پایتخت واقع شده است.
تهرام/9897/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.