قدرت الله گراوند روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: براساس اطلاعات ثبت شده در سامانه سناد(سامانه نام نویسی الکترونیکی دانش آموزان)، سال تحصیلی 98-97، 900هزار دانش آموز در مدارس دولتی و 200 هزار دانش آموز در مدارس غیردولتی تحصیل خواهند کرد.
وی افزود:آمار ثبت نام دانش آموزان به تفکیک در دوره های پیش دبستانی حدود 7هزار و 300، ابتدایی حدود 600 هزار، اول متوسطه حدود ۲۶۶ هزار و دوم متوسطه حدود 236 هزار نفر است.
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به اینکه حدود 542هزار دانش آموز دختر و 558 هزار دانش آموز پسر در تمامی مقاطع تحصیلی ثبت نام کردند، اظهارداشت: این آمار نسبت به سال گذشته، حدود 45هزار نفر افزایش داشته است.
گراوند با بیان اینکه ممکن است تاکنون ثبت نام دانش آموزان به دلیل مشکلاتی از جمله نقص مدارک و سنجش سلامت(نوآموزان بدو ورود به دبستان) تکمیل نشده باشد، پیش بینی کرد که آمار ثبت نام دانش آموزان در سامانه سناد در روزها باقی مانده به آغاز سال تحصیلی حدود 10هزار نفر افزایش پیدا کند.
وی روند ثبت نام برای سال تحصیلی 98-97 را مناسب ارزیابی کرد و گفت: دانش آموزان و اولیایی که مشکلاتی از جمله محدوده بندی داشتند نیز حل شده و ثبت نام آنان انجام شده است.
رئیس اداره ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات آموزش و پرورش شهر تهران افزود: احتمال دارد تعداد اندکی از دانش آموزان مشکلاتی برای ثبت نام داشته باشند که در صورت مراجعه به مدارس، مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران مشکلات آنان حل خواهد شد و اول مهرماه مدرسه می روند.
گراوند درباره چگونگی بازگشایی مدارس در روز اول مهرماه با توجه به همزمانی با ایام محرم و هفته دفاع مقدس اظهارداشت: این همزمانی فرصت مناسبی برای معرفی و ترویج فرهنگ عاشورایی، جهاد، ایثار و شهادت به دانش آموزان به خصوص دانش آموزان پایه اول است.
وی گفت: روز اول مهرماه، زنگ بازگشایی مدارس در تمامی مدارس شاهد توسط والدین گرانقدر شهدا نواخته می شود و همچنین در بسیاری از مدارس نیز از مسئولان و شخصیت های لشکری و کشوری دعوت شده و آنان نیز برای حضور و سخنرانی در روز اول مهرماه در مدارس اعلام آمادگی کردند.
دبیر ستاد ثبت نام آموزش و پرورش شهر تهران با اشاره به برگزاری جشن شکوفه ها برای دانش آموزان اول ابتدایی در 31 شهریوماه افزود: این آیین همچون سال های گذشته با هدف آشنایی دانش آموزان با محیط مدرسه و آشنایی والدین با معلمان برگزار می شود اما با توجه به همزمانی با ایام محرم در این برنامه آشنایی با فرهنگی عاشورایی بدون برگزاری جشن مدنظر قرار می گیرد.
تهرام/7245/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.