به گزارش خبرنگارایرنا، علیرضا قنادان روزسه شنبه درحاشیه هشتاد وهفتمین جلسه علنی شورای شهرتهران افزود: براساس جداول طراحی شده به طور متوسط هزینه سرویس مدارس پایتخت 10 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافت.
وی ادامه داد : متولی تعیین نرخ کمیته ماده 18 است و جداول نیز براساس اعداد سال گذشته طراحی و در نهایت به تایید فرمانداری تهران رسید.
مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی خاطرنشان کرد که متولی و رئیس کارگروه ماده 18 آموزش و پرورش تهران است چرا که مبالغ را این نهاد دریافت می کند و تنها نظارت بر پرداخت 75 درصد به رانندگان سرویس مدارس توسط شهرداری انجام می شود.

* هزینه سرویس مدارس استثنایی پایتخت سالانه 17 میلیارد تومان است
معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه هزینه سرویس مدارس استثنایی پایتخت سالانه 17 میلیارد تومان است، گفت: براساس مصوبه شورا شهرداری تهران هزینه این خدمت را می پردازد.
محسن پورسیدآقایی افزود: ارائه سرویس مدارس استثنایی وظیفه دولت است اما خوشبختانه شورا مصوب کرد که این وظیفه را شهرداری برعهده بگیرد.
وی در خصوص نحوه تامین اعتبار 17 میلیارد تومانی برای ارائه سرویس رایگان مدارس استثنایی نیز گفت که نصف این مبلغ( 8 و نیم میلیارد تومان) دربودجه پیش بینی شده است اما بقیه این مبلغ باید در اصلاحیه بودجه تامین شود.
معاون شهردار تهران همچنین در خصوص نحوه تعیین نرخ سرویس مدارس شهر تهران تصریح کرد: تصویب جداول نرخ سرویس مدارس توسط کمیته ماده 18 و با حضور نمایندگان آموزش و پرورش، انجمن اولیا و مربیان و شهرداری تهران انجام می شود و نرخ نیز براساس تفکیک مناطق مختلف شهر مشخص شده است.
وی با بیان اینکه 75 درصد از مبلغی دریافتی از خانواده دانش آموزان به رانندگان سرویس مدارس تعلق می گیرد، گفت: 7.2 درصد از این مبلغ به مدرسه و بقیه به شرکت ها و پیمانکاران ذی ربط اختصاص می یابد.
معاون شهردار تهران افزود: در سال های گذشته تمام پول به مدرسه داده می شد و مبالغ بنابر نظر آنها به رانندگان اختصاص می یافت که امسال این روند تصحیح و شهرداری تنها ناظر بر پرداخت 75 درصد مدرسه از حق الزحمه در نظر گرفته شده برای رانندگان سرویس مدارس است.
تهرام/9343/1109 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.