به گزارش ایرنا، زهرا صدراعظم نوری روز سه شنبه در هشتاد و هفتمین جلسه علنی شورای شهر تهران با بیان اینکه سال هاست که اخبار ناگوار حوادث غیرطبیعی بی وقفه از هرگوشه این شهر شنیده می شود، افزود: این آمار به استثنای آمار حریق و حوادث آتش سوزی است و نشان از ضرورت توجه و ارایه راهکار عاجل برای این قبیل حوادث دارد.
نوری در خصوص علت بروز این حوادث نیز گفت: آمار بالای حوادث رانندگی، آتش سوزی، نشت گاز و مرگ خاموش و فرونشست و سقوط ازداربست و ده ها مورد دیگر ریشه در نبود قانون یا منظور نکردن آن و یا عدم نظارت بر حسن اجرای قانون است.
وی تصریح کرد: برخی از حوادث نیز به دلیل تعدد سازمان های مسئول و سردرگمی در حوزه اجرا و نظارت، آمار بالایی را به خود اختصاص داده است که همواره کام شهر و شهروندان را تلخ کرده است.
وی با انتقاد از عدم رعایت ضوابط ایمنی و بی توجهی به مقررات ملی ساختمان گفت: حادثه حریق در برج بدون پایان کار پارامیس متعلق به تعاونی مسکن دانشگاه تهران در 31تیر امسال و حادثه سقوط بالابر در پروژه ساختمانی تعاونی مسکن بسیج وزارتخانه ها در 14 شهریور از جمله این بی توجهی ها است.
به گفته نوری، این گونه حوادث هشدار جدی برای عدم توجه به ضوابط و مقررات ایمنی و ساختارشکنی توسط نهادها، دستگاه های دولتی و بخش خصوصی است که با ترجیح منافع بخشی به جای منافع عمومی مخاطرات شهر تهران را شدت می بخشند.
رئیس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران همچنین بر ضرورت وجود سیستم مدیریت یکپارچه بین ارکان مختلف متولی موضوع، اعم از شهرداری تهران، سازمان نظام مهندسی ساختمان، اداره کل بازرسی و حفاظت کار وزارت تعاون ورفاه اجتماعی تاکید کرد.
این عضو شورای شهر تهران از وزارت راه و شهرسازی درخواست کرد که به استناد ماده 35 قانون نظام مهندسی ساختمان از وزیر راه انتطار دارم به عنوان ناظر عالی بر اجرای مقررات ملی ساختمان برای حل ریشه ای مشکلات موجود اقدامات عاجلی اعمال کند.
نوری ادامه داد: همچنین از وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی و اداره کل بازرسی آن وزارتخانه انتظار استفاده از ظرفیت ماده 96 قانون کار برای پلمپ کارگاه های ساختمانی فاقد ایمنی است.
وی از مجلس اسلامی و از رئیس شورای عالی استان ها درخواست کرد که با توجه به قانون و شرایط نوین ساخت و ساز و مظاهر جدید نا ایمنی در حال حاضر، نسبت به اصلاح و بازنگری قانون اقدام لازم معمول دارند تا شاهد بروز حوادث و رخداد های ناگوار در کلان شهر تهران نباشیم.
تهرام/9343/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.