به گزارش ایرنا ، شاپور قنبری روز دوشنبه در حاشیه بازدید استاندار تهران از شهرک های صنعتی ورامین گفت: ارزش افزوده ای که امروز در قالب عوارض یا همان بحث 35 درصد به شهرداری داده می شود در حالی صورت می گیرد که از سوی شهرداری ها خدماتی به صنایع ارائه نمی شود.
قنبری گفت: تلاش ما این است که درصدی از این قدرالسهم را به خود شهرک ها و واحدهای صنعتی ارائه دهیم تا صرف زیرساخت ها شود.
مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی استان تهران افزود: تولید روندی پیوسته است که اگر در یک مرحله ، تنشی به وجود آید، در کل تولید خلل وارد می شود.
وی افزود: دولت با وجود تهدیدها و تحریم های اقتصادی تلاش خود را معطوف به این امر کرده تا این تنش ها در پروسه تولید کاسته شده و روند تولید با مشکل مواجه نشود.
وی با اشاره به فعالیت 13 هزار واحد صنعتی در استان تهران گفت: اگر بگوئیم که مشکلات اقتصادی و تحریم ها ، تأثیری در روند فعالیت واحدهای صنعتی نداشته حرف صادقانه ای نیست ولی واحدهایی که در شهرک های مستقرند به دلیل آن که جزو صنایع کوچک و متوسط می باشند و از چابکی لازم برخوردارند ، توانسته اند تا خود را با شرایط موجود وفق دهند.
قنبری یکی از مهمترین مشکلات واحدهای تولیدی را در تأمین مواد اولیه اعلام کرد و افزود: دولت به طور مرتب با صدور بخشنامه های متعدد در بحث واردات، رفع مشکلات ارزی و نحوه دسترسی واحدهای صنعتی تلاش دارد تا کشور را از پیچ اقتصادی خطیری که در آن واقع شده عبور دهد.
تهرام/7254//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.