محسن سلطان محمدی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: مصوبه واگذاری کتابخانه سیار از سوی شهرداری صادر شده و در انتظار طی مراحل قانونی و تامین بودجه حدود 150 میلیون تومان برای تجهیز کتابخانه سیار روستایی هستیم.
وی در ادامه با اشاره به مناطق تحت پوشش این کتابخانه خاطر نشان کرد: روستاهای واصفجان، گلدره قدیم و گلدره جدید، سعید آباد و فازهای بدون کتابخانه 8،11،5،9 تا زمان ساخت کتابخانه ثابت از خدمات کتابخانه سیار استفاده می‎‌کنند.
رئیس کتابخانه های عمومی شهرستان پردیس با معرفی کتابخانه های این شهرستان اظهار داشت: کتابخانه‌های روستایی جاجرود، کرشت و کتابخانه‌های شهری سیاه سنگ، شیخ بهایی، شهدای گمنام، سیاه بند در این شهرستان علاوه بر امانت دادن کتاب، کلاس های آموزشی و فرهنگی برگزار می‌کنند.
سلطان محمدی گفت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، کارگاه‌های مهارت زندگی، فرزند پروری، آموزش داستان نویسی، آموزش روخوانی و روانخوانی و تجوید قرآن و آموزش نجوم توسط مسئولین کتابخانه‌ها برنامه‌ریزی و توسط کتابداران و دیگر کارشناسان برگزار می‌شود.
وی افزود: حضور نونهالان، کودکان، نوجوانان و بزرگسالان در کلاسهای آموزشی یکی از راه‌های ترویج کتابخوانی است.
رئیس کتابخانه‌های عمومی شهرستان پردیس ضمن تقدیر از فعالیت کتابداران گفت: تابستان امسال هم مانند سال‌های گذشته در کتابخانه‌های شهرستان میزبان کودکان علاقه مند به قصه خوانی بودیم، کتابداران این شهرستان با قصه خوانی برای کودکان تاثیر خوبی در ارتقای سرانه مطالعه و ایجاد علاقه در کودکان به کتاب و کتابخوانی داشتند.
تهرام/9441//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.