به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی الله شجاع پوریان، تجهیز کتب کتابخانه های مدارس، تهیه ویژه نامه فرهنگی مدارس با محتوای فرهنگ شهرنشینی، اخلاق، شهروندی، انضباط شهری، تهیه سبد فرهنگی (لوازم التحریر برای دانش آموزان بی بضاعت)، تهیه و توزیع بسته آموزشی شامل لوح فشرده، بروشور، کتابچه و... با موضوع حقوق و تکالیف شهروندی و مهارت های زندگی و سرویس مدارس، آموزش محیطی شامل تخصیص فضای تبلیغات محیطی اعم از تابلوهای پرتابل، تلویزیون‌های شهری و عرشه‌ پل‌ها برای اطلاع رسانی طرح استقبال از مهر را از دیگر برنامه های شهرداری تهران به مناسبت آغاز سال تحصیلی عنوان کرد.
معاون شهردار تهران، راه اندازی ایستگاه های فعالیت بدنی، اجرای مسابقات ورزشی و برگزاری همایش های تفریحی- ورزشی، اجاره اماکن ورزشی با تخفیف ویژه را از جمله فعالیت های ورزشی در فصل بازگشایی مدارس برشمرد.
وی گفت: اعمال مدیریت یکپارچه و هماهنگ و انجام اقدامات لازم برای سهولت در دسترسی حدود 2 میلیون دانش‌آموز و دانشجو به مراکز آموزشی، کمک به ارتقای سطح خدمات آموزشی، فرهنگی، اجتماعی، ورزشی و بهداشتی به دانش ‌آموزان، کمک به تجهیز، بهسازی و نوسازی، ایمن سازی و بازسازی محیط‌‌های آموزشی، هماهنگی و همکاری برای برگزاری جشن بزرگ مهر در مراکز تحصیلی و آموزشی، ارائه برنامه‌‌های آموزشی و ترویجی با رویکرد افزایش مهارت‌‌های زندگی شهری و آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی از اهداف این برنامه هاست.
شجاع پوریان افزود: همکاری و مشارکت در ارائه خدمات به قشرهای در معرض آسیب و آسیب ‌دیده در مراکز تحصیلی و آموزشی و اولیاء آنان، همکاری شهرداری و آموزش و پرورش، آموزش عالی و سایر نهادهای ذیربط برای آموزش حقوق و تکالیف شهروندی دانش ‌آموزان، دانشجویان، فرهنگیان، اساتید و افزایش سطح همکاری و تعاملات میان بخشی نهادهای مختلف مرتبط با مدیریت شهری در زمینه مسایل آموزشی و مراکز تحصیلی و آموزشی در اجرای این برنامه ها دنبال می شود.
معاون شهردار تهران گفت: امسال اداره کل آموزش و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران به عنوان دبیرخانه طرح استقبال از مهر در جهت تحقق مصوبه «مهر قلم» شورای اسلامی شهر تهران، برنامه‌های استقبال از مهر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی را تدوین و در قالب دستورالعمل برای اجرا به مناطق 22 گانه ابلاغ کرده است.
وی، از تدارک برنامه های استقبال از مهر با عنوان «مهر حسینی» خبر داد و افزود: امسال با توجه به تقارن بازگشایی مدارس با ایام محرم برای حفظ حرمت این ایام، برنامه‌ها را با رویکرد آشناسازی دانش‌آموزان با این سیره برگزار می کنیم.

*اجرای طرح استقبال از مهر در 6 محور
شجاع پوریان با اشاره به محورهای 6 گانه طرح استقبال از مهر گفت: اقدامات اجرایی این طرح در زمینه روان سازی و ایمن سازی ترافیک شهر، تامین امکانات بهداشتی در مراکز تحصیلی آموزشی، اقدامات عمرانی خدماتی، زیباسازی، ورزشی و امور فرهنگی و اجتماعی صورت می گیرد.
به گفته وی، هماهنگی و همکاری در برگزاری جشن بزرگ مهر در مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری در تجهیز کتابخانه های مراکز آموزشی، همکاری در تجهیز، بهسازی و زیباسازی نمازخانه های مراکز تحصیلی و آموزشی، ارائه برنامه های آموزشی و ترویجی با رویکرد آگاهی به حقوق و تکالیف شهروندی، همکاری در کاهش آسیب های اجتماعی مراکز تحصیلی و آموزشی، تهیه و تامین امکانات و تجهیزات ورزشی برای مراکز تحصیلی و آموزشی، همکاری در برگزاری مسابقات و جشنواره های ورزشی و همکاری با آموزش و پرورش در توسعه ورزش همگانی از جمله اقدامات فرهنگی، اجتماعی و ورزشی طرح استقبال از مهر به شمار می رود.
معاون شهردار تهران با تشریح برنامه‌های استقبال از مهر معاونت امور اجتماعی و فرهنگی در سال 97 اظهارداشت: 10 برنامه کلی برای ایام بازگشایی مدارس درنظر گرفته ایم که مهرماه امسال برگزار می شود.

*برگزاری دوره های آموزشی سلامت محور ویژه دانش آموزان
شجاع پوریان با اشاره به برگزاری آیین بازگشایی مدارس، دانشگاه ها و حوزه های علمیه اظهارداشت: برنامه های آموزشی دوره های سلامت محور با موضوع های مهارت های زندگی، خودمراقبتی، سبک زندگی سالم و کارگاه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی در سطح مدارس ویژه دانش آموزان و والدین با موضوع مهارت های زندگی درنظر گرفته شده است.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهردار تهران از اجرای نمایش به مناسبت ماه مهر خبر داد و گفت: این نمایش ها در مدارس با موضوع های حقوق و تکالیف شهروندی و مهارت های زندگی اجرا می شود.
وی خاطرنشان کرد: برنامه های طرح استقبال از مهر از 15شهریورماه آغاز شده و تا 20 مهرماه ادامه پیدا می کند.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.