به گزارش ایرنا مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی تهران روز یکشنبه در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران توضیحاتی در خصوص این لایحه ارائه کرد.
علیرضا قنادان گفت: پیشنهاد ما این است 75 درصد هزینه سرویس مدارس به رانندگان آن برسد.
پس از استماع توضیحات قنادان، احمد مسجدجامعی عضو کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران گفت که وظیفه شورا تعیین نرخ کرایه سرویس مدارس است و نه تصویب آن.
وی ادامه داد: شورا نباید بی محابا وارد این مسائل شود؛ هرچه ساختار ساده تر شود برای خانواده ها بهتر است.
مسجد جامعی با انتقاد از تخفیف 50 درصدی برای سرویس مدارس کودکان استثنایی نیز تصریح کرد که حمل و نقل این کودکان برای خانواده ها هزینه بر است و باید سرویس مدارس آنها رایگان باشد.
همچنین پس از استماع نظرات مختلف کلیات این لایحه با اکثریت آرا به تصویب رسید و جزئیات آن در دستور کار اعضای شورا قرار گرفت.
در بحث جزئیات این لایحه صدراعظم نوری رئیس کمیسیون خدمات شهری با انتقاد از برخی بندهای آن گفت که استفاده از مراقب در سرویس مدارس ( ون یا اتوبوس) یک وظیفه اضافی نیست که خانواده ها هزینه آن را پرداخت کنند.
قنادان نیز پاسخ داد: حضور مراقب برای مدارس ابتدایی اجباری است و برای دانش آموزان دبیرستانی یک خدمت اضافی محسوب می شود.
الهام فخاری دیگر عضو شورای شهر تهران نیز از چگونگی رصد و برخورد با برخی رانندگان سرویس مدارس که برچسب روی بدنه خود الصاق نمی کنند پرسید که مدیرعامل تاکسیرانی تهران در پاسخ به وی افزود:در این زمینه سیستم مشترکی با پلیس طراحی شده است.
وی ادامه داد: والدین می توانند با اسکن کد تصویری روی برچسب الصاقی سرویس مدارس، خودرو حامل فرزند خود را از طریق اپلیکیشنی خاص رصد کنند.
ناهید خداکرمی رئیس کمیته سلامت شورای شهر تهران نیز استفاده از رانندگان زن برای تمامی سرویس های مدارس دختران شهر تهران را خواستار شد که این پیشنهاد نیز در لایحه آمد.
قنادان نیز در این خصوص از به کارگیری چهار هزار راننده زن در طرح سرویس مدارس امسال خبر داد.
به گزارش ایرنا با وجود تمدید نیم ساعته وقت صحن شورا، بررسی جزئیات لایحه مذکور به پایان نرسید و به جلسه بعدی شورا موکول شد.

**تصویب فوریت افزایش انتصابات جوانان درشهرداری
براین اساس همچنین در هشتاد و ششمین جلسه علنی شورای پنجم شهر تهران یک فوریت طرح الزام شهرداری تهران به ارائه لایحه افزایش انتصاب جوانان در پست های مدیریتی با 14 رای به تصویب اعضا رسید.
تهرام/9343/7247/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.