به گزارش ایرنا محسن هاشمی روز یکشنبه پس از هشتاد و ششمین جلسه شورای شهر در جمع خبرنگاران اظهارداشت: از ابتدای فعالیت شورای پنجم تاکنون برخی اعضا به دلیل مصاحبه هایی که انجام داده اند به مراجع حقوقی و قضایی احضار شدند.
وی گفت: برخی از این احضاریه ها توسط دادستان ارائه شده و برخی نیز به دلیل شکایت افراد بوده است.
هاشمی گفت: اعضای شورا معتقدند به وظایف نظارتی خود عمل می‌کنند و دلیلی برای این احضاریه ها وجود ندارد.

**پیگیری برای ماندن افشانی
وی همچنین در پاسخ به پرسشی در باره ادامه فعالیت سید محمد علی افشانی شهردار تهران به دنبال ابلاغ قانون منع به کارگیری بازنشستگان گفت: متنی از طرف کمیته منابع انسانی و کمیسیون حقوقی و نظارت شورا تهیه و استدلال های حضور افشانی به عنوان شهردار در آن درج شده که پس از تصحیح به وزارت کشور ارسال می‌شود.
هاشمی توضیح داد: متن این استدلال ها قبلا تهیه شده بود که ایرادهایی داشت و ابراهیم امینی عضو حقوقی شورا آن را بررسی و تصحیح کرد که طی نامه ای به وزیر کشور ارسال می شود.
رئیس شورای تهران افزود: ما به عنوان اعضای شورا حداکثر تلاش خود را به کار می گیریم تا از تفسیر قانون برای حفظ افشانی در شهرداری تهران استفاده کنیم.
به گفته وی، وظیفه وزارت کشور است که احکام شورا را با قانون تطبیق دهد.

*رایزنی برای انتخاب شهردار درست نیست
رئیس شورای اسلامی شهر تهران در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر رایزنی اعضای شورا برای انتخاب شهردار گفت: اعضای شورابه فکر رفتن افشانی نیستند و تاکنون رایزنی برای حضور فرد دیگری انجام نشده است.
وی همچنین در پاسخ به این سوال که آیا برای پست شهرداری تهران اعلام آمادگی می‌کنید گفت: باید این موضوع از سوی سایر اعضا اعلام شود و تاکنون هیچ خبری در این خصوص وجود ندارد؛ اعضای شورا به شهردار ماندن افشانی امیدوارند.
*بازنشستگی شهردار باید رسمی اعلام شود
رئیس شورای اسلامی شهر تهران افزود: ما شهردار را انتخاب کردیم و بر این اساس کار را انجام می دهیم مگر اینکه مراجع ذیصلاح به طور کتبی و رسمی به ما اعلام کنند که افشانی بازنشسته است.
وی گفت: بازنشستگی افشانی باید از طریق نامه مکتوب به شورای شهر برسد و مصاحبه تلویزیونی یا غیر از آن ملاک نیست.

*ارایه گزارش عملکرد یکساله شهرداری
هاشمی همچنین خاطرنشان کرد: گزارش عملکرد یکساله شهرداری تهران مربوط به حضور محمدعلی نجفی و سید محمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران آماده شده و پس از چاپ توسط شهرداری تهران در شورای شهر ارائه خواهد شد.

به گزارش ایرنا قانون منع به کارگیری بازنشستگان طی چندروز گذشته در حالی ابلاغ شد که برخی نمایندگان مجلس می گویند براساس این قانون افشانی نمی تواند در شهرداری تهران ادامه فعالیت دهد.
مدیران شهری تهران می گویند افشانی بازخرید کرده و بازنشسته نشده، همچنین وی منتخب اعضای شوراست و لذا مشمول این قانون نمی شود.
براساس آخرین گزارش ها قرار شده که در این مورد استفساریه ای به مجلس ارسال شود.
افشانی 23 اردیبهشت امسال به عنوان شهردار تهران مشغول به فعالیت شد و این مسئولیت را از محمد علی نجفی که اواخر پارسال استعفا کرده بود تحویل گرفت.

تهرام/7244/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.