به گزارش خبرنگارایرنا، حجت نظری روز شنبه در نشست خبری عملکرد سالانه کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: ظرف 3 ماه گذشته که مسئولیت ستاد توان افزایی سمن ها را برعهده گرفتم سعی شد با وزارت کشور، سازمان میراث، محیط زیست و سایر دستگاه های مرتبط با مشارکت های اجتماعی تعامل و همکاری خوبی انجام شود و نقش تسهیلگری بین سمن ها و این نهادها را داشته باشیم.
وی ادامه داد: فعالیت ستاد توان افزایی در دوره جدید از یک بنگاه توزیع پول به یک نهاد تسهیلگر و امدادگر به سمن ها تبدیل شد و در این راستا 2 تفاهم نامه همکاری با سازمان بهزیستی و محیط زیست به زودی منعقد می شود.
به گفته نظری، کمک مالی مستقیم به سمن ها در دوره جدید انجام نشده و معتقدیم که تمام کمک های مالی نیز باید به صورت شفاف انجام شود.
وی با بیان اینکه تاکنون چند برنامه کاری داوطلبانه در حوزه سمن ها با حداقل هزینه ها انجام شده است، گفت: در سال های گذشته بدون حساب و کتاب از جیب مردم تهران در این زمینه خرج می شد که در دوره کنونی جلوی این موضوع گرفته شد.
وی در خصوص شایعاتی راجع به حذف برخی سمن ها نیزافزود: هیچ سمنی حذف نشده اما سازمان های مردم نهادی که تاکنون مجوز نگرفته اند تحت چتر حمایتی ستاد توان افزایی قرار نمی گیرند.
این عضو شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: با سیاست اتخاذ شده بسیاری از سمن ها که اطلاعات خود را ثبت نکرده بودند آمده و اقدام به ثبت اطلاعات کردند.
ادامه دارد...
تهرام/1109/9343 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.