به گزارش ایرنا، شاهرخ جهانشاهی روز پنجشنبه در جلسه هماهنگی هفته دفاع مقدس در شهرستان دماوند که با حضور مسئولان فرهنگی شهرستان در سالن اجتماعات فرمانداری این شهر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و ایثارگران دوران هشت سال دفاع مقدس اظهار داشت: ایران اسلامی و ملت همیشه در صحنه با گذشت 40 سال از پیروزی انقلاب و بهره گیری از فرهنگ عاشورایی در راستای اهداف کشور گام برداشت است.
وی ادامه داد: در طی این سالها شاهد فشارهای مختلف اقتصادی، توطئه ها و فتنه های دشمنان از جمله آمریکای جنایتکار و تحریم‌های ظالمانه‌ علیه نظام جمهوری اسلامی هستیم که با همکاری، هماهنگی و تعامل مسئولان با مردم قطعا ایستادگی خواهیم کرد.
این مقام مسئول ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه امروز و انتقال به نسل های آینده ضروری خواند و بیان کرد: یکی از اولویت های شهرستان در هفته دفاع مقدس انتقال فرهنگ ایثار و شهادت است که طبق دستورالعمل ابلاغ شده توسط ستادکل نیروهای مسلح، برنامه های هفته دفاع مقدس باید ارزشمندتر و با تعامل همه دستگاه ها اجرا شود.
معاون سیاسی و انتظامی فرمانداری شهرستان دماوند نظام مقدس جمهوری اسلامی را مرهون و مدیون خون شهدا دانست و گفت: همانگونه که شهدا برای دفاع از اسلام جانشان را فدا کردند، ما نیز باید به احترام خون آنان، در انتقال ارزش های هشت سال دفاع مقدس به نسل های آینده بکوشیم و کوتاهی نکنیم.
سرگرد پاسدار روح الله عرب، فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی شهرستان دماوند نیز با بیان اینکه هفته‌ دفاع مقدس متعلق به یک نهاد نیست، افزود: به فرموده امام (ره) دفاع مقدس برگ زرینی در نظام مقدس جمهوری اسلامی است که این افتخار ارزشمند موجب شده تا دشمن درصدد تضعیف و کمرنگ کردن آن باشد.
وی ادامه داد: همه ما مدیون و مرهون خون230هزار شهیدی هستیم که در طول دفاع مقدس جانشان را فدا کردند و وظیفه داریم که در راستای حفظ این ارزش گام برداشته و برنامه خوبی را در راستای پررنگ کردن برنامه های دفاع مقدس داشته باشیم .
این مقام مسئول با بیان اینکه استفاده از پتانسیل مدارس در راستای ترویج دستاوردهای دفاع مقدس و ایام محرم مدنظر قرار گیرد، افزود: حرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برگرفته از عاشوراست و نقطه تلاقی هفته‌ دفاع مقدس و ایام محرم می‌تواند در بیان رشادت‌های شهدا و رزمندگان اسلام موثر باشد.
وی به برنامه های این هفته اشاره کرد و افزود: بازدید از موزه دفاع‌مقدس در تهران، سرکشی خانواده‌های شهدا، دعوت از جانبازان و ایثارگران و تجلیل از ایثارگران دفاع‌مقدس از جمله‌ این برنامه‌هاست.
سرگرد پاسدار عرب به برنامه‌های شاخص هفته دفاع مقدس اشاره و خاطرنشان کرد: رژه دفاع مقدس با حضور بسیجیان، رژه خودرویی، فضاسازی شهری، گلباران مزار شهدا، نمایشگاه هفته دفاع مقدس، اجرای مسابقات فوتبال، والیبال و مسابقات آمادگی جسمانی برای خواهران از جمله برنامه های ماست.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.