به گزارش خبرنگار ایرنا، از ساعات اولیه صبح روزپنج شنبه خیابان انقلاب اسلامی و به ویژه دانشگاه تهران میعادگاه 135 شهید تازه تفحص شده بود که زن و مرد، پیر و جوان و همچنین جمعی از خانواده های معظم شهدا، جانبازان و ایثارگران به استقبال این شهدا آمده بودند.
پیرزن و پیرمردی که در میان انبوه جمعیت حضور داشتند، پدر و مادر 2 شهید بودند و در حالی که بشدت اشک می ریختند در میان جمعیت با افتخاروصدای بلند اعلام کردند که اگر پسر دیگری نیز داشتم آن را تقدیم انقلاب اسلامی می کردم .
دراین مراسم تعدادی از فرزندان شهدای مدافعین حرم با شاخه های گل و همچنین برپایی اسپند به استقبال شهدا آماده بودند و جمعی از جانبازان هشت سال دفاع مقدس و در حالی روی ویلچر در زیرتابش آفتاب در گرمای امروز (پنج شنبه) تهران حضور داشتند جلوه های فراموش نشدنی از مراسم امروز تشییع شهدای را ثبت کردند.
فرزند شهید حمید قناد پور از شهدای مدافع در حالی که تصویر پدر خود را در دست داشت و اشک می ریخت در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مراسم حضور پیدا کردم تا بار دیگر به وصیت های پدر شهیدم عمل کنم.
وی که بشدت در مراسم تشییع 135 شهید اشک می ریخت گفت: این اشک من از بابت خوشحالی است چرا که دیدن تابوت های پاک شهدا به من درس هایی همچون شجاعت، ایستادگی و ایثار می دهد.
این فرزند شهید مدافع حرم ادامه داد: در سال 94 پدرم در دفاع از حرم اهل بیت و در کشور سوریه شهید شد و در حالی که بیشتر از 20 سال نداشتم از مدت ها قبل پدرم من و برادرم را برای این مرحله حساس از زندگی آماده کرده بود و می گفت که من عاشق شهادتم و می دانم که یک روزی به این افتخار بزرگ نائل می شوم.
وی خاطرنشان کرد: وقتی که خبر شهادت پدرم را شنیدم اشک شوق ریختم و از خداوند بزرگ تشکر کردم که این افتخار را نصیب پدرم کرد.
فرزند شهید قنادپور به هم سن و سال های خود ، (دهه هفتادی ها )توصیه کرد که نسل به نسل باید یاد و خاطره شهدا را زنده نگه دارند و در این شرایط حساس باید همه آحاد مردم در کنار هم باشند تا دشمن به کشور آسیب نرساند و با اتحاد و همدلی در مقابل همه توطئه ها پیروز شد.
همچنین یکی ازنوجوانان هدف خود را از شرکت در این مراسم عهد بستن با شهدا اعلام کرد و افزود: در این مراسم بسیاری از نوجوانان و جوانان تهران حضور پیدا کردند و آماده ام تا به دشمنان بفهمانم که همچنان تمامی آحاد مردم پشت این انقلاب اسلامی هستند.
یک جانباز هشت سال دفاع مقدس که با ویلچر در این مراسم حضور داشت و نمی خواست نامش اعلام شود به خبرنگار ایرنا افزود: با این سیل خورشان جمعیت، دشمن و به ویژه آمریکا و اسرائیل ، به قول حضرت امام هیچ غلطی نمی تواند بکند و با این اینکه در مسیر حفظ انقلاب اسلامی یک پای خود را تقدیم کردم اما با این شرایط نیز همچنان آماده ایثار و نبرد با دشمنان هستیم.
این جانباز هشت سال دفاع مقدس ادامه داد: تصاویر و فیلم های این چنین مراسم هایی سال ها در کشور ثبت و ضبط می شود و همه ساله این سیل پرخروش تر می شود و با این سیل خورشان طبیعی است که دشمنان به ویژه آمریکا و اسرائیل عصبانی تر می شوند.
همچنین در مسیر تشییع پاک 135 شهید سرافراز از دانشگاه تهران تا پل حافظ ایستگاه های صلواتی برپا شده بود و از مردم پذیرایی می کرد.

* برپایی نمایشگاه عکس به همت بسیج کارکنان دانشگاه تهران
در این نمایشگاه عکس که در مقابل دانشگاه تهران دایر شده بود تصاویری از حضور مقام معظم رهبری در جبهه های حق علیه باطل و گوشه ای از مجاهدت های رزمندگان دفاع مقدس در جنگ 8 ساله علیه ایران به نمایش در آمده بود.
همچنین بسیاری از احاد مردم دراین مراسم با گل، شیرینی و شربت از عزاداران پذیرایی می کردند و با برپایی دسته جات عزاداری حال و هوای خاصی را در سوم ماه محرم به شهر تهران داده بودند.
در میان حضور پرشکوه مردم تکنسین های اورژانس تهران با حضور درمسیر تشییع شهدا خدمات درمانی به مردم ارائه می کردند و بسیاری از افراد محسن که دچار گرما زدگی شده بودند تحت درمان عوامل قراراشتند.
مدیر روابط عمومی مرکز اورژانس تهران در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: به منظور ارائه خدمات درمانی به شرکت کنندگان در این مراسم 55 نفراز عوامل اورزانس اعم از پزشک، پرستار و کارشناس فوریت های پزشکی در حال ارائه خدمات درمانی به مردم هستند.
محمد کرم درآبادی افزود: تکنسین های اورژانس به همراه 2 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 15 دستگاه آمبولانس و 6 دستگاه موتورلانس در حال خدمت رسانی به مردم هستند.
همچنین به منظور تامین ایمنی این مراسم ماموران ایستگاه های مختلف آتش نشانی در مسیرهای مختلف حضور داشتند.
مراسم تشییع پیر پاک 135 شهید تازه تفحص شده در حالی امروز (پنج شنبه) با حضور پرشور مردم تهران برگزار شد که بیشتر این شهدا رزمندگان گمنامی بودند که پس از گذشت 40 سال به پایتخت کشور آمده بودند.
مراسم ویژه استقبال از 135 شهید در محل دانشگاه تهران با سخنرانی حجت الاسلام سید محمد حسن ابوترابی فرد امام جمعه موقت تهران و مداحی حاج محمد رضا طاهری برگزار و سپس پیکر پاک شهدا با حضور پرشور امت حزب الله تهران از مسیر دانشگاه تهران تا پل حافظ تشییع شد.
قرار است روز دوشنبه هفته آینده مصادف با هفتم محرم، مردم شهرهای اصفهان، شیراز، اهواز، مشهد مقدس، تبریز، ساری، کرمان و کرمانشاه عطر حضور این شهدا را استشمام خواهند کرد.
تهرام/7243/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.