چهارمین نمایشگاه دارو و صنایع وابسته (ایرنا فارما)، سومین نمایشگاه کتب تخصصی علوم پزشکی و دارویی (دانشگاهی) و دومین نمایشگاه رسانه‌های سلامت‌محور از 2 تا 4 مهرماه 97 در مصلی بزرگ تهران برپا می شود.
مهرشاد کاظمی دراین باره به خبرنگار ایرنا گفت: در سومین نمایشگاه کتب تخصصی علوم پزشکی و دارویی (دانشگاهی) که متولی آن اداره کل ارشاد استان تهران است، همزمان با چهارمین نمایشگاه بین‌المللی ایران فارما (دارو و صنایع وابسته) برگزار می شود.
وی هدف از برگزاری این نمایشگاه را پیوند صنعت داروسازی با فرهنگ و دانشگاه عنوان کرد و افزود: اداره کل فرهنگ و ارشاد بر اساس وظیفه خود که گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی است، با همکاری دیگر ارگان‌ها این نمایشگاه را در 2 دوره قبل برگزار کرده و امسال هم برای برگزاری این رویداد همکاری خواهد کرد.
کاظمی اظهار داشت: امسال به ‌واسطه هم ‌زمانی شروع نمایشگاه با آغاز سال تحصیلی دانشگاه‌ها، برغم مشکلات موجود از جمله تحریم و گرانی کاغذ شاهد رشد حضور ناشران در نمایشگاه بودیم.
رئیس شورای سیاست‌گذاری سومین نمایشگاه کتب تخصصی علوم پزشکی و دارویی (دانشگاهی) افزود: در نمایشگاه امسال 22 ناشر داخلی و 2 نماینده از ناشران خارجی در نمایشگاه حضور خواهند داشت و 35 نشریه سلامت‌محور در نمایشگاه خواهند بود.
کاظمی با اشاره به تسهیلات ارائه شده از سوی ارشاد در این نمایشگاه عنوان کرد: برای این منظور 100 میلیون تومان اعتبار از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تخصیص داده شده که امکان افزایش این مبلغ تا 50 درصد هم خواهد بود.
وی گفت: کتب عرضه شده در نمایشگاه هم با 30 درصد تخفیف نمایشگاهی ارائه خواهد شد که میزان این سی درصد تخفیف برای دانشجویان دکتری تا سقف 300 هزارتومان و برای کارشناسی ارشد 250 هزار تومان و کارشناسی 200 هزار تومان خواهد بود.
معاون اداره کل فرهنگ و ارشاد استان تهران خاطر نشان کرد: همچنین 20 درصد تخفیف هم از سوی ناشران برای نمایشگاه در نظر گرفته شده که با احتساب این ارقام کتب با 50 درصد تخفیف و به‌صورت نیم‌بها ارائه خواهد شد.
وی عنوان کرد: تا امروز 2 هزار نفر از 8 استان کشور برای بازدید از این نمایشگاه اعلام آمادگی کرده و ثبت‌نام کرده‌اند.
وی یادآور شد: در زمان برگزاری نمایشگاه هم اتوبوس‌هایی از دانشگاه‌های علوم پزشکی شهید بهشتی و تهران به مقصد نمایشگاه برای مراجعه‌کنندگان در نظر گرفته شده است.
کاظمی عنوان کرد: در طول ایام برگزاری نمایشگاه هم مسابقه عکسی با عنوان «فارما فریم» برگزاری خواهد شد و به نفرات برگزیده جوایزی اهدا خواهد شد.
تهرام/7244/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.