زهره عبادتی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آلودگی هوای ایجاد شده توسط کارخانه سیمان در بخش تولید و انفجار معدن برای استخراج مواد اولیه اگر به همین منوال ادامه داشته باشد در ماه های سرد سال شاهد آلودگی بسیار بالا در جنوب تهران خواهیم بود.
وی یادآور شد: کارخانه سیمان تهران برای تامین مواد اولیه خود( سنگ سیمان) مجوز لازم در خصوص انفجار را دارد، ولی اگر این کار استمرار پیدا کند ساکنان روستاهای همجوار این کارخانه باید گرد و غبار را تنفس کنند.
عبادتی در ادامه به شکایت اداره محیط زیست شهرستان ری از کارخانه سیمان در سال 1395 اشاره کرد و یادآور شد: کارخانه سیمان باید بر اساس برنامه زمان بندی شده نسبت به بهبود وضعیت سیستم های فیلتراسیون، تجهیز، کنترل و به روز کردن خط تولید این کارخانه اقدامات لازم را انجام می داد.
وی اضافه کرد: مشکلات اقتصادی و کمبود بودجه، اجازه نوسازی و تجهیر کامل را به مدیریت کارخانه سیمان نداد به طوری که امروز شاهد آلودگی بیشتری توسط این کارخانه در جنوب تهران هستیم.
عبادتی با اشاره به اینکه یک هزار و 500 نفر در کارخانه سیمان تهران اشتغال دارند، اظهار داشت: امکان تعطیلی این کارخانه در حال حاضر امکان پذیر نیست ولی باید سیستم های کنترلی این کارخانه هر چه سریع تر به روزرسانی شود و در صورت امکان به محل دیگر انتقال یابد.
وی وجود کارخانه ریخته گری را یکی دیگر از معضلات زیست محیطی جنوب تهران و بخصوص منطقه امین آباد ری عنوان کرد و افزود: 80 درصد خط تولید سرب این کارخانه با پیگیری های اداره محیط زیست شهرستان ری تعطیل شده ولی 20 درصد باقی مانده مشکلات زیادی را برای محیط زیست منطقه ایجاد کرده است.
به گزارش ایرنا، کارخانه سیمان تهران در جوار کوه بی بی شهربانو و روستای امین آباد در محدوده شهرستان ری واقع شده است، فعالیت این کارخانه از سال 1333 با احداث 9 خط تولید آغاز شد که چهار خط آن بدلیل ایجاد آلودگی تعطیل و در حال حاضر پنج خط آن درحال بهره برداری است.
این کارخانه سالانه 85 میلیون تن سیمان کشور را تولید و هم اکنون با توجه به رکود اقتصادی و مشکلات در زمینه ساخت و ساز پروژه های عمرانی میزان مصرف سیمان به 50 میلیون تن رسید و 35 میلیون تن سیمان تولید شده بدون مصرف مانده است.
1970/3218
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.