جمشید حمزه زاده روز سه شنبه در حاشیه مجمع هتل داران در هتل هویزه تهران به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: افزایش نرخ هتل و اماکن اقامتی در بازه زمانی مهرماه هر سال پیشنهاد می شود که هفته آینده بعد از جمع بندی و جلسه با جامعه هتل داران کشور، افزایش قیمت پیشنهادی به هیات دولت ارائه می شود.
وی با بیان اینکه تورم در سال های گذشته حدود 9 تا 12 درصد بوده و امسال این میزان به 50 درصد رسیده، افزود: امسال پیش بینی می شود قیمت تخت های هتلی و اقامتی تا حدود 20درصد افزایش یابد.
رئیس جامعه هتل داران ایران به افزایش تعرفه آب و برق (حدود چهار برابر) و بحث مالیات بر ارزش افزوده، اشاره کرد وگفت: افزایش مالیات باعث شده که 35درصد درآمد هتل ها به عوارضات مالیاتی اختصاص یابد که این امر باعث گران تر شدن اقامت برای هموطنانمان می شود.
حمزه زاده تصریح کرد: در این خصوص جلساتی با نمایندگان مجلس، رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور و سایر نهاد های متولی برگزارشده تا پیشنهاد معافیت برای این اماکن اقامتی درنظرگرفته شود.
به گفته وی در بسیاری از کشور های دنیا برای توسعه صنعت گردشگری معافیت هایی برای اماکن اقامتی صادر می شود.
رئیس جامعه هتل داران ایران خاطرنشان کرد: در حال حاضر قیمت هتل 5ستاره در کشور های جهان 300تا 500دلار بوده که این میزان در ایران برای هر نفر 30 تا 50 دلاراست.
وی ادامه داد: در جلسه که با رئیس سازمان میراث فرهنگی کشور برگزارشد این موضوع در کمیته مشترک بررسی تا هزینه ها برای گردشگران خارجی و با قیمت روز جهانی و با ارز رایج محاسبه شود.
حمزه زاده تصریح کرد: در حال حاضر 2هزار هتل و هتل آپارتمان فعال در کشور و 800 هتل و هتل آپارتمان در دست ساخت می باشند.
تهرام/7247/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.