به گزار ش ایرنا، سعید غفوری روز دوشنبه درحاشیه این مراسم که با حضور حبیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی ، فاطمه سعیدی و محسن علیجانی نمایندگان تهران درمجلس ، فرماندار و امام جمعه این شهرستان در جمع خبرنگاران گفت: منابع مالی واحدهای مسکن مهر که امروز افتتاح می شود از محل تهاتر زمین تامین شده است و منتظر تخصیص یارانه نقدی هستیم.
وی ادامه داد: قرار بود 15 میلیارد تومان یارانه نقدی برای خدمات زیرساختی و محوطه‌سازی از طرف سازمان برنامه و بودجه برای مسکن مهر شهرستان پردیس اختصاص یابد که تاکنون یک ریال هم پرداخت نشده است.
وی افزود: می توانست امروز بیش از 5 هزار و 20 واحد مسکونی در فازهای پنج - یازده - هشت ، 9 قدیم و جدید افتتاح شود اما دلیل محقق شدند این امر آماده نبودن خدمات زیرساختی ؛ آماده سازی و محوطه سازی است.
مدیر عامل شرکت عمران شهر جدید پردیس با اشاره به اینکه قرار بود 100 میلیارد تومان به صورت خاص برای شهر جدید پردیس تخصیص و در مرداد و شهریور ماه پرداخت شود،اظهار داشت: 50 میلیارد تومان ازاین مبلغ مرداد ماه اختصاص پیدا کرده است اما با توجه به نوسانات اخیر نرخ ارز پیمانکاران از دریافت آن خودداری می‌کنند چرا که معتقدند قیمت انواع مصالح ساختمانی افزایش یافته است.
غفوری عنوان کرد: امروز سه باب مدرسه در شهر جدید پردیس افتتاح می‌شود که با 8 مدرسه‌‌ای که در یک سال گذشته افتتاح شده تعداد آنها به 11 باب خواهد رسید و اگر منابع مالی مورد نیاز دیگرمدارس تامین شود تا پایان سال 15 مدرسه دیگر نیز افتتاح خواهد شد.
وی با اشاره به یکی از مشکلات تعدادی از واحدهای مسکونی مهر فاز یازده ، اضافه کرد: قرار بود با مشارکت بخش خصوصی در واحدها این فاز پکیج نصب شود اما یکی از شرکت‌های سازنده پکیج‌ از واگذاری آنها خودداری کرده و باعث شده است اداره گاز از نصب انشعاب خودداری کند.
مدیر عامل شرکت عمران گفت: دریک مرحله یکهزارو 500 پکیج خریداری شده و پیمانکارنیز یک هزار و 60 پکیج دیگر خریداری کرده است که متاسفانه شرکت سازنده به دلیل افزایش قیمت از تحویل آنها خودداری کرده و مردم را در انتظار گذاشته است .
غفوری در ادامه اظهار داشت: هر جا که مالکان ورود می‌کنند مدیریت بهتری نیز اجرا شده است ، در بحث مترو شهر پردیس منتظر لحاظ شدن ردیف بودجه‌ای از طرف سازمان برنامه و بودجه هستیم و استارت عملیات اجرایی مترو با مشارکت قرارگاه خاتم‌الانبیا زده شده است.
وی در ادامه افزود: هزینه ساخت پروژه مترو پردیس با احتساب ریل، واگن و تجهیزات مربوطه 2 هزار میلیارد تومان است که قرار است از محل تهاتر زمین با پیمانکاران داخلی این کار را انجام شود.
امروز علاوه بر افتتاح 5 هزار و 20 واحد مسکن مهردر فازهای پنج - یازده - هشت ، 9 قدیم و جدید ،مراسم کلنگ‌زنی پروژه‌های مشارکتی و مراکز محله با سرمایه 10 هزار و 380 میلیاردبا حضور حیب الله طاهرخانی معاون وزیر راه و شهرسازی ، فاطمه سعیدی و محسن علیجانی نمایندگان مجلس و فرماندار و امام جمعه و شهردار شهرستان پردیس به زمین زده شده است.
تهرام/9441 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.