به گزارش خبرنگار ایرنا، علی زرافشان روز یکشنبه در آیین تجلیل از افتخارآفرینان کنکور 97 و المپیادهای جهانی 2018 در دبیرستان شاهد دخترانه شهدای هفتم تیر منطقه 6 تهران اظهار داشت: میانگین سنی کارآفرینی در کشور رو به کاهش است.
وی با اشاره به تشکیل گروه های استارت آپی، گفت و گو و مشاوره و تولید ایده های نو توسط گروه های دانش آموزی گفت: در دوره ابتدایی و اول متوسطه شاهد حضور دانش آموزانی هستیم که در عرصه کارآفرینی و با بهره مندی از فضای مجازی تواستند ایده های خود را در عرصه کسب و کار ارایه داده و تولید ثروت کنند.
معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: اگر دانشگاه صرفا جایگاه دانش باشد، خیلی اتفاق خاصی نمی افتد اما اگر دانشگاه محلی برای ترکیب دانش و عمل باشد، تحولات زیادی در کشور رخ خواهد داد.
وی با اشاره به اینکه رشته مهندسی بیشترین نقش را در توسعه کشورها دارد، اظهار داشت: ایران رتبه سوم یا چهارم جهانی را در تربیت مهندس دارد اما اگر این افراد نتوانند منجر به حل مشکلات و تغییر در کشور شوند صرفا دانش اندوزی کردند.
زرافشان افزود: در رویکردهای جدید آموزش و پرورش در کنار آموختن و یادگرفتن، کاربردی بودن آموزه ها مورد توجه است تا بتوان تغییر مثبت در کشور ایجاد کرد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش گفت: در عرصه‌های مختلف جهانی همچون نوآوری، فناوری و اقتصادی مورد ارزیابی جهانی هستیم و آموزش در این حوزه نقش مبنایی دارد.
وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: فصل تابستان در آموزش و پرورش، فصل برگزاری مسابقات، جشنواره ها و المپیادهای مختلف است و در هر یک از این برنامه ها شاهد افتخارآفرینی دانش آموزان با توانمندی های متفاوت در عرصه های علمی، فناوری، فرهنگی، هنری و ورزشی هستیم.
زرافشان گفت: آموزش و پرورش باور دارد که هر دانش آموز دارای توانمندی ها و قابلیت های ویژه است که این استعدادها و توانایی ها باید توسط مدرسه، نظام تعلیم و تربیت شناسایی و زمینه بروز و شکوفایی آنها فراهم شود.
معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش با اشاره به برگزاری جشنواره خوارزمی اظهار داشت: در این جشنواره دانش آموزان دارای روحیه خلاقیت که در عرصه علم و فناوری نیز صاحب اندیشه و اختراعات هستند، شرکت می کنند.
وی افزود: در عرصه‌های مختلف جهانی همچون نوآوری، فناوری و اقتصادی مورد ارزیابی جهانی هستیم و آموزش در این حوزه نقش مبنایی دارد.
معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران نیز در این آیین اظهار داشت: امروز در این آیین افتخارآفرینان المپیاد جهانی زیست‌شناسی و 12 نفر از برترین‌های کنکور تجلیل می شوند.
پانته‌آ دُری گفت: نخبه پروری یکی از وظایف دستگاه تعلیم تربیت است البته در سند تحول آموزش و پرورش، تربیت چند ساحتی و متوازن مورد توجه است و استعدادها در همه ساحت‌ها شناسایی شده و شکوفا می‌شوند.
دُری افزود: تربیت افرادی که به افتخار آفرینی، کسب علم و دانش و تبدیل به سرمایه نقش دارند، مورد توجه است.
در این آیین از فاطمه ملکی در گروه علوم انسانی رتبه اول از مدرسه رفاه منطقه 12، سیدمحمد صادق کشاورزی رتبه دوم گروه علوم ریاضی و فنی از مدرسه علامه حلی 10 منطقه چهار، آذین دهقان منشادی رتبه دوم گروه هنر از هنرستان شهید صدوقی منطقه 11، نگار علی محمدی رتبه سوم از هنرستان شهید صدوقی منطقه 11، علی مرتضی قلی رتبه سوم گروه علوم انسانی از مدرسه فرهنگ منطقه سه، محمدرضا اسکندری رتبه چهارم گروه علوم ریاضی و فنی از مدرسه علامه حلی 10 منطقه چهار، روزبه امین تفرشی رتبه پنجم گروه علوم ریاضی و فنی از مدرسه سلام منطقه یک تجلیل شد.
همچنین از محمدامین زارع رتبه پنجم گروه علوم انسانی از مدرسه فرهنگ منطقه سه، سجاد فقفور مغربی رتبه ششم گروه علوم ریاضی و فنی از مدرسه علامه حلی 3 منطقه یک، محسن سلیمانی رتبه ششم گروه علوم انسانی از مدرسه رایان بصیر منطقه 12، غزال رضایی رتبه هفتم گروه علوم انسانی از مدرسه فرهنگ منطقه 13 و حلیه فراست رتبه نهم گروه علوم انسانی از مدرسه رضویه منطقه یک تجلیل شد.
نیکان امیرخانی مدال طلای المپیاد جهانی زیست شناسی از مدرسه علامه حلی منطقه یک، پارمیدا پزشکی مدال طلای المپیاد جهانی زیست شناسی از مدرسه فرزانگان یک منطقه 6، سارا محمدی مدال نقره المپیاد جهانی زیست شناسی مدرسه فرزانگان یک از منطقه 6 و مهدی مسرور مدال برنز المپیاد جهانی زیست شناسی از مدرسه علامه حلی 3 منطقه یک نیز در این آیین مورد تجلیل قرار گرفتند.
آیین تجلیل از افتخارآفرینان کنکور 97 و المپیادهای جهانی 2018 روز یکشنبه با حضور علی زرافشان معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش، فرحناز مینایی‌پور مدیرکل امور زنان وزارت آموزش و پرورش و ایرج حسابی، پانته‌آ دُرّی معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش شهر تهران و جمعی از مسئولان در دبیرستان شهدای هفتم تیر منطقه 6 تهران برگزار شد.
تهرام/7245//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.