به گزارش ارسالی روز شنبه روابط عمومی این سازمان به ایرنا، احمد صادقی افزود: این ارزیابی در قالب اجرای طرح «مدرسه آماده» از ابتدای سال 94 تا پایان مرداد 97 انجام شده است و تا پایان امسال ارزیابی همه مدارس پایتخت انجام خواهد گرفت.
وی گفت: بر اساس نتایج به دست آمده از مدرسه های شهر تهران که مورد ارزیابی مخاطرات غیرسازه ایقرار گرفته اند ١٩ درصد مدارس در وضعیت سبز( خطرپذیری پایین)، ٥٧درصد در وضعیت زرد(خطرپذیری متوسط) و ٢٤درصد در وضعیت قرمز(خطرپذیری بالا) قرار می گیرند.
صادقی اظهارداشت: سند مخاطرات غیرسازه ای یک هزار و 350 مدرسه در سطح شهر تهران در اجرای طرح مدرسه آماده شامل توصیه های ایمنی به منظور کاهش مخاطرات و عملیاتی شدن و اجرای آن در مدارس به شهرداران مناطق و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران ابلاغ شد و براین اساس این مدارس شناسنامه ایمنی دریافت خواهند کرد.
وی ضمن تشریح بخش های مختلف این طرح گفت: اطلاعات جمع آوری شده در سامانه مدرسه آماده (http://tdms.tehran.ir/schools) وارد شده و براساس امتیاز به دست آمده، هر یک از مدارس در یکی از سه سطح قرمز، زرد و سبز قرار گرفته اند.
به گفته صادقی همچنین طرح کاهش مخاطرات هر مدرسه در سه بازه زمانی کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت تدوین و به مدارس ارائه می شود تا از طریق راهکارها و توصیه های این برنامه، مسئولان مدارس بتوانند نسبت به کاهش خطرپذیری مدارس اقدام و شناسنامه ایمنی دریافت کنند.
وی افزود: سند مخاطرات مدارس با همکاری سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران، سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب فهرست ایمنی و بر اساس بازدیدهای میدانی از بخش های مختلف مدارس تهیه شده است.
به گفته صادقی بسیاری از نقص های موجود در این ارزیابی ها با اختصاص بودجه نه چندان زیاد قابل رفع و برطرف خواهد بود و به ارتقای ایمنی مدارس کمک می کند که با اقدامات اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران و حمایت نیکوکاران می تواند انجام شود.
به گزارش ایرنا براساس آمارها در شهر تهران حدود یک میلیون و 100 هزار دانش آموز مقاطع مختلف تحصیلی در چهار هزار و 200 مدرسه دولتی و غیردولتی تحصیل می کنند که از این تعداد 2 هزار و 500 مدرسه دولتی است.
تهرام/7243/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.