به گزارش خبرنگار ایرنا، کریم ذوالفقاری روز چهارشنبه در مراسم افتتاحیه دوره های آموزشی مهارتی کارشناسان مروج پهنه استان تهران که در مرکز تحقیقات کشاورزی استان تهران برگزار شد با تاکید بر این نکته که تولیدات بخش کشاورزی باید صادرات ‌محور باشد، افزود: در شرایط فعلی فرصت مناسبی برای صادرات به‌وجود آمده که باید از آن به ‌درستی استفاده شود و برای رسیدن به این هدف نیازمند رعایت استانداردهای صادراتی هستیم.
وی با بیان اینکه صنعت کشاورزی اقتصادی ترین بخش کشور است که این بخش کمترین میزان وابستگی به واردات دارد ادامه داد: استان تهران با توجه به داشتن 1.2 درصد اراضی کشاورزی کشور، 5.7 درصد تولیدات کشاورزی کشور را در اختیار دارد و از لحاظ میزان تولید محصولات استراتژیک و عملکرد محصولات، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و بخش کشاورزی استان تهران بالاترین عملکرد را در زمینه تولید محصولات زراعی و باغی در کل کشور دارد.
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: میانگین تولید محصولات کشاورزی به ازای هر متر مکعب آب مصرفی در کشور حدود 1.5 کیلوگرم است و با توجه به توسعه گلخانه ها و سیستم نوین آبیاری در استان تهران میانگین تولید محصولات به ازای هر متر مکعب حدود 2 کیلوگرم است.
رئیس مرکز تحقیقات استان تهران نیز در این مراسم گفت: دوره های آموزشی مروجان بخش کشاورزی استان تهران در 8 هفته برگزار خواهد شد.
جواد حسن پور هدف از برگزاری این دوره های آموزشی را توانمندسازی مهارتی برای ارتباط بهتر کشاورزان با مروجان و انتقال هرچه بهتر یافته های تحقیقاتی عنوان کرد.
استان تهران دارای 187 هزار هکتار اراضی کشاورزی است که این استان در زمینه تولید محصولاتی چون تخم مرغ، سبزی و صیفی گلخانه ای، گل های شاخه بریده، قارچ خوراکی و گیلاس در جایگاه اول کشور قرار دارد.
تهرام/7243//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.