به گزارش خبرنگار ایرنا، عصر دوشنبه جلسه بررسی مشکلات شهروندان مناطق 6 و 7 تهران به ریاست عیسی فرهادی فرماندار شهرستان تهران و با حضور محسن هاشمی رئیس، زهرا نژادبهرام و افشین حبیب زاده اعضای شورای اسلامی شهر تهران، مصطفی کواکبیان، حجت الاسلام احمد مازنی و غلامرضا حیدری نمایندگان مردم تهران در مجلس شورای اسلامی و همچنین دبیران و شورایاران مناطق 6 و 7 شهرداری در محل فرمانداری برگزار شد.

* ایجاد 14 هزار مترمربع سرانه فرهنگی و ورزشی در منطقه 7
در ابتدای جلسه شورایاران منطقه 7 تهران، ترافیک، بافت فرسوده و کمبود سرانه ورزشی و فضای سبز را از معضلات شهروندان این منطقه از شهر عنوان و بر رفع مشکلات آن تاکید کردند.
پس از استماع نظرات شورایاران 'سمیه حاجوی' شهردار منطقه 7 گفت: خیابان شریعتی منطقه 7 را به دو قسمت تقسیم کرده است که شهروندان بخش شرقی از توان مالی کمتری نسبت به بخش غربی برخوردارند.
وی با بیان اینکه 48 درصد بافت منطقه 7 فرسوده است گفت که بیشتر مساحت آن در بخش شرقی خیابان شریعتی واقع شده است.
حاجوی ادامه داد: بیش از 13 هزار پلاک بافت فرسوده در این منطقه وجود دارد که در دوره جدید مدیریت شهری با اعمال بسته تشویقی و تخفیف در پرداخت عوارض نوسازی این بافت سرعت گرفته است.
شهردار منطقه 7 تهران تصریح کرد: 3500 متر مربع باغ نیز در سطح منطقه خریداری و تملک شد تا به بهبود سرانه فضای سبز منطقه کمک شود.
حاجوی با اشاره به فرارسیدن سال تحصیلی جدید نیز گفت: برغم بودجه انقباضی امسال شهرداری تهران، در طرح استقبال از مهر 26 مدرسه در پهنه های غرب و شرق منطقه 7 تجهیز و ایمن سازی شد.
شهردار منطقه 7 تهران در خصوص درآمدهای 5 ماهه نخست امسال این منطقه نیز اظهار داشت: در این مدت 96 میلیارد تومان یعنی بیش از 91 درصد از درآمدها محقق شده است.
حاجوی در خصوص ایجاد فضاهای ورزشی در سطح منطقه 7 خاطرنشان کرد: 14 هزارمترمربع سرانه فرهنگی و ورزشی در دوره فعالیت مدیریت شهری جدید اضافه شده است.
پس از استماع صحبت های شهردار منطقه 7، زهرا نژادبهرام عضو هیات رئیسه شورای شهر تهران بافت فرسوده را مهمترین مشکل این منطقه از پایتخت ذکر کرد و گفت: شهرداری خدمات و تسهیلات خود را برای بافت فرسوده ارائه می کند اما برخی دستگاه های اجرایی همکاری مطلوبی در این زمینه با شهروندان ندارند.
مسئولان نهادهای اجرایی ذی ربط دیگر نیز در ادامه این جلسه بر حل مشکلات مطرح شده در این جلسه تاکید کردند.
همچنین عیسی فرهادی رئیس این جلسه از ثبت و پیگیری موارد مطرح شده در دبیرخانه فرمانداری تهران خبر داد.

* طرح به زمین مانده توسعه دانشگاه تهران
دستور دوم جلسه امروز در فرمانداری تهران بررسی مشکلات شهروندان منطقه 6 شهرداری بود که در این خصوص نیز طرح ناتمام توسعه دانشگاه تهران، مشکلات ترافیکی، شب مردگی و کمبود بازار میوه و تره بار از جمله مشکلاتی بود که شورایاران این منطقه از شهر آن را مطرح کردند.
پس از استماع نظرات شورایاران و افراد حاضر در جلسه 'محمدرضا دهداری پور' شهردار منطقه 6 در خصوص سرانجام طرح توسعه دانشگاه تهران گفت: این موضوع در زمان تصدی کرباسچی بر شهرداری توسط رئیس وقت دانشگاه تهران مطرح شد و آن زمان گفته شد که دانشگاه در مکان کنونی خود توسعه یابد یا به سمت چیتگر منتقل شود.
وی ادامه داد: این موضوع در دولت بررسی و مقرر شد که دانشگاه تهران در محل کنونی خود با کمک های دولت و شهرداری توسعه یابد.
دهداری پور افزود: قرار بود که شهرداری بیش از 30 ملک اطراف دانشگاه تهران را خریداری و به دانشگاه بدهد که در این خصوص تا کنون 28 ملک برابر با 2 هزار و 300 مترمربع تملک شده است.
به گفته وی، شهرداری به تعهد خود در قبال این طرح عمل کرده و برای به نتیجه رسیدن آن دولت باید دست بکار شود.
شهردار منطقه 6 در خصوص زیرگذر پل گیشا نیز گفت: شمع کوبی این پروژه انجام شده است.
به گفته وی، 20 درصد این زیر گذر در منطقه 6 و 80 درصد آن در حوزه استحفاظی منطقه 2 واقع شده است که هر 2 منطقه شهرداری نسبت به پرداخت اعتبارات مورد نیاز اقدام کردند.
وی ادامه داد: طبق وعده معاونت عمرانی شهرداری تهران این زیرگذر تا پیش از مهر سال آینده افتتاح و به بهره برداری می رسد.
شهردار منطقه 6 تهران همچنین در خصوص سرنوشت پل قدیمی گیشا در صورت بهره برداری از زیرگذر نیز اظهار داشت: این پل به پیاده راه تبدیل می شود.
وی ابراز امیدواری کرد که با بهره برداری از این زیرگذر مشکلات ترافیکی منطقه گیشا و امیرآباد کاهش یابد.
شهردار منطقه 6 تهران همچنین با بیان اینکه بدلیل توسعه بافت اداری و تجاری در سطح منطقه شاهد شب مردگی هستیم که با اجرای طرح زیست شبانه در خیابان انقلاب و بلوار کشاورز و هفت تیر این موضوع حل می شود.
وی در پایان با اشاره به وجود 8 میادین میوه و تره بار در سطح منطقه 6 تهران تصریح کرد: مکان هایی برای احداث 2 بازار دیگر در منطقه جانمایی شده که با همکاری سازمان میادین میوه و تره بار این بازارها در آینده نزدیک افتتاح می شود.
در حاشیه این جلسه معاون فنی و عمرانی فرمانداری تهران به خبرنگار ایرنا گفت که تا کنون مشکلات شهروندان 18 منطقه از شهرستان تهران بررسی شده و یکشنبه هفته آینده مشکلات 2 منطقه باقی مانده بررسی می شود.
به گفته غلامحسین آرام، بیش از 50 درصد مصوبات این جلسات اجرایی شده و 50 درصد دیگر نیز در حال اجرا است.
وی ادامه داد: نهایتا مصوبات این جلسات در جلسه ای ویژه با حضور استاندار، فرماندار و مسئولان دستگاه های اجرایی، اعضای شورای شهر و نمایندگان تهران در مجلس شورای اسلامی بررسی و پیگیری می شود.
تهرام/9343//1348
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.