به گزارش ایرنا «فیلیپو گرندی» روز دوشنبه در جریان بازدید از اردوگاه و مرکز خدمات اداری اتباع خارجی سلیمان خانی واقع در تهرانسر پایتخت اظهارداشت:
دولت ایران تلاش و اهتمام ویژه برای خدمات رسانی به پناهندگان دارد.
وی تاکید کرد: ایران سیاست های خاصی برای ارایه خدمات به پناهندگان دارد و می تواند به الگویی برای سایر کشورها تبدیل شود.
گرندی سفرش به ایران را برای دومین بار در این مسئولیت اعلام کرد و اظهارداشت: تلاش تیم سازمان ملل مستقر در ایران و نیز دفتر مرکزی برای ارایه خدمات به پناهندگان مضاعف است و ما تلاش می کنیم حمایت های مالی از فعالیت های مربوط به پناهندگان در ایران داشته باشیم.
کمیسر عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان یادآور شد: در جریان بازدید از حوزه های اداری این مرکز امور پناهندگان مشاهده کردم که کارها دقیق و خوب انجام می شود و تمامی پناهندگانی که مدرک دارند با مراجعه به این مرکز می توانند کارهای اداری خود را انجام دهند.
گرندی همچنین به برگزاری کنفرانس افغانستان که قرار است در ماه نوامبر در ژنو برگزار شود اشاره و بیان کرد: این کنفرانس فرصت خوبی برای دریافت کمک های بیشتر بشردوستانه برای ارایه خدمات به پناهندگان است.
وی با اشاره به جنبه های مختلف اجتماعی در ارایه خدمات به پناهندگان در این مرکز بویژه مسائل مربوط به پیشگیری از اعتیاد و نیز جنبه های آموزشی و بهداشتی بیان کرد که این نوع از خدمات برای او جالب توجه بوده است.
سرپرست اداره کل امور اتباع و مهاجران خارجی استانداری تهران نیز در این زمینه به خبرنگار ایرنا گفت: خدمات این مرکز (سلیمان خانی) در حوزه های مختلف از جمله سلامت و درمان، بیمه سلامت و واکسیناسیون ارائه می شود.
به گفته علی صادقی، تحصیل یکهزار و 300 نفر از پناهندگان در رشته های پزشکی و پیراپزشکی از جمله اقدامات این مرکز است و علاوه بر آن 840 نفر دیگر نیز در رشته های مختلف تحصیلی دانش آموخته و در بازار مشغول به کار شده اند.
وی همچنین آموزش مهارت های زندگی به زنان افغان، شرکت در کارگاه های اشتغالزایی به منظور کسب استقلال مالی و جلوگیری از آسیب پذیری آنان را از دیگر فعالیت های این مرکز برشمرد.
آمار پناهجویان و مهاجران افغانستانی در ایران بیش از دو میلیون و 400 هزار نفر اعلام شده است که افزون بر یک میلیون نفرشان فاقد مدارک قانونی هویت فردی هستند.
تهرام/1109/9353/ 1008
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.