محمد حسین مقیمی روز دوشنبه در سفر به شهرستان دماوند و بازدید از چندین مرکز تولیدی و گردشگری به خبرنگاران اظهار داشت: دوشنبه هر هفته طی سفر به شهرستان های استان تهران، از واحد های تولیدی و خدماتی که در بخش توسعه اقتصادی فعال هستند به ویژه بخش خصوصی، بازدید می کنم.
وی هدف از این بازدیدها را بررسی و رفع مشکلات آنان در حوزه تولید، اشتغال، صادرات و .. دانست و بیان کرد: نخستین بازدید امروز از کارخانه شیر هموطن در شهرستان دماوند بود که این مرکز تولیدی به دلیل افزایش قیمت مواد اولیه در بخش پتروشیمی برای تامین ظرف شیر و دیگر لبنیات، نیازمند سرمایه درگردش است که این مهم پیگیری خواهد شد.
این مقام مسئول ادامه داد: یکی دیگر از مشکلات این مرکز، بخش نگهداری شش هزار واحد دامی بود که با توجه به در اختیار قرار دادن زمینی در منطقه عباس آباد شهرستان دماوند توسط منابع طبیعی، واحد دامداری کارخانه به این منطقه منتقل می شود.
استاندار تهران همچنین طی بازدید از شهرک صنعتی ناحیه 2 دماوند در منطقه وادان نیز گفت: دماوند جزو شهرهای قدیمی و با سابقه است ولی با توجه به رشد جمعیت و همچنین نزدیک بودن به پایتخت، از لحاظ صنعتی و ... رشد مناسبی نداشته درحالی که می توانست رشد مطلوبی داشته باشد.
وی تصریح کرد: این شهرک صنعتی نیز دارای چندین واحد فعال است که در صورت رفع مشکلات شهرک، استقبال تولید کنندگان برای فعالیت به ویژه در بخش صنایع غیر آلاینده بسیار است.
این مقام مسئول گفت: عدم تامین گازطبیعی و مالکیت مشکلی است که برای شهرک صنعتی ناحیه 2 دماوند وجود دارد که امید است با همکاری مسئولان این مهم به زودی مرتفع شود.

** دماوند پتانسیل توسعه بخش گردشگری و سرمایه گذاری را دارد
مقیمی همچنین در بازدید از یک مرکز گردشگری و بوم گردی نیز گفت: شهرستان دماوند منطقه ای گردشگری است و استعداد و قابلیت توسعه در این بخش با توجه به شرایط آب و هوایی و نزدیکی به تهران را دارد که با جذب سرمایه گذار و رفع مشکلات پیشروی آن می توان در این بخش توسعه یافت.
وی ضمن تاکید بر حمایت بیشتر بانک ها در پرداخت تسهیلات با توجه به اهمیت سرمایه در گردش، خاطرنشان کرد: بازدید از سردخانه نیمه ‌تکمیل 2 منظوره 15 هزار تنی و کارخانه بسته ‌بندی میوه شرکت شکوه سبز دماوند و نیاز این مرکز به حمایت مالی برای تهیه ماشین آلات، نشان می دهد فعال تر شدن سیستم بانکی در اشتغال زایی و افزایش تولید نقش بسزایی دارد.
وی همچنین به توسعه مراکز بوم گردی در روستاها اشاره کرد و گفت: تقویت بخش اقتصادی در روستاها با هدف حفظ بافت سنتی در اولویت است که این مهم را می توان با ایجاد صنایع تبدیلی روستایی، صنایع غذایی و بسته بندی، توسعه کشاورزی با فراهم سازی فناوری های جدید به ویژه ایجاد سیستم آبیاری تحت فشار و ... محقق کرد.
این مقام مسئول با بیان اینکه سرمایه گذاران را خسته نکنیم، تاکید کرد: برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان به شهر و توسعه روستا باید فرمانداران و بخشداران در شورای اشتغال و ستادهای مختلف در این خصوص تلاش بیشتری داشته باشند.
مقیمی افزود: تامین مواد اولیه، سرمایه در گردش، ارز و ... از جمله مواردی بود که جهت جلوگیری از توقف تولید در کشور باید در گذشته تصمیماتی گرفته می شد ولی به جایی رسیده که باید از تعطیلی مراکز تولیدی جلوگیری کرد.
به گزارش ایرنا، استاندار تهران در دوازدهمین سفر اقتصادی خود به شهرستان های استان تهران، صبح امروز به شهرستان دماوند سفر کرد که در بدو ورود از کارخانه شیر هموطن در منطقه رودهن محور تهران – فیروزکوه، عملیات اجرایی سردخانه دومنظوره 15 هزار تنی و کارخانه بسته بندی میوه شرکت شکوه سبز دماوند، بازدید از شهرک صنعتی شماره 2 و واحد های فعال و نیمه شهرستان دماوند بازدید کرد.
تهرام/7246/ 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.