علی اکبر هراتی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان دارای 800 کیلومتر خطوط انتقال آب روستایی است که 120 کیلومتر آن فرسوده است.
وی با بیان اینکه سرانه مصرف آب در روستاهای ری برای هر نفر 400 لیتر در شبانه روز است، عنوان کرد: این میزان از میانگین جهانی بیشتر است.
هراتی عنوان کرد: استخراج، تصفیه و انتقال هر لیتر آب شرب 18 هزار ریال هزینه دارد، بنابراین با تغیر الگوی مصرف آب باید قدر این نعمت حیاتی را بیشتر دانست.
وی در ادامه از کشف 400 فقره انشعاب غیر مجاز آب در روستاهای ری خبر داد و افزود: این تعداد انشعاب غیر مجاز از ابتدای امسال تاکنون شناسایی شده که برای 200 مورد آن پرونده قضایی تشکیل شده است.
مدیر آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری افزود: 90 درصد آب شرب روستاهای ری از منابع زیرزمینی توسط 50 حلقه چاه و همچنین 200 لیتر در ثانیه نیز از سد ماملو تامین می شود که در مواقع حساس سال از آب این سد استفاده می شود.
وی در مورد کیفیت آب روستاها نیز عنوان کرد: شبکه بهداشت ری هر روز از آب روستاها نمونه برداری و آزمایش گندزدایی، کلرزنی و شیمیایی انجام می دهد.
هراتی اظهار داشت: در برخی از فصول سال آبیاری زمین های کشاورزی با آب های نامتعارف، آلودگی های نفتی زمین های بخش کهریزک و پمپاژ مداوم آب از منابع زیرزمینی و نبود زمان لازم برای ریکاوری چاه های آب موجب کاهش کیفیت آب می شود که باید در این زمینه چاره جویی شود.
به گزارش ایرنا، آب و فاضلاب روستایی شهرستان ری در حال حاضر 60 روستا با جمعیت 350 هزار نفر با 30 هزار مشترک مجاز خانگی، چندین نواحی صنعتی، ندامگاه و زندان تهران را تحت پوشش دارد.
شهرستان ری (به مرکزیت شهرری) با جمعیتی بیش از یک میلیون و 400 هزار نفر در جنوب استان تهران واقع شده که دارای پنج شهر شهرری، باقرشهر، کهریزک، قیامدشت و حسن آباد و چهار بخش مرکزی، کهریزک، فشاپویه، خاوران و قلعه نو است.
3218/6003
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.