به گزارش ایرنا احمد مسجدجامعی روز یکشنبه در هشتاد و سومین جلسه شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود امور جاری پایتخت به بهترین شکل اجرا شود.
وی با اشاره به فعالیت شورا در پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران در مقایسه با شوراهای گذشته اظهارداشت: 95 درصد اعضای شورای اسلامی دارای مدارک تحصیلی کارشناسی ارشد و بالاتر هستند و این عدد در دوره‌های اول، دوم، سوم و چهارم به ترتیب76، 66 و 45 درصد بوده است.
مسجد جامعی افزود: 57 درصد اعضای شورای پنجم در حوزه علوم انسانی، 33 درصد در حوزه فنی مهندسی و 10 درصد در حوزه علوم تجربی تحصیل کردند .
این عضو شورای شهر یادآور شد: در 79 جلسه گذشته شورای شهر 128 مصوبه داشتیم که این عدد کمتر از مصوبات دوره های گذشته شورا در سال اول خود بوده است.
وی گفت: 87 درصد از مصوبات شورای شهر را طرح‌ها و 13 درصد لایحه ها تشکیل می دهد و این در حالی است که در دوره‌های قبل شورای شهر بخش زیادی از مصوبات لایحه بوده، که این وضعیت در شورای پنجم اصلاح شده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: در دوره چهارم شورای شهر سهم طرح‌ها 45 درصد و سهم لایحه ها 27 درصد بوده است .
وی گفت: سال اول دوره پنجم نشان دهنده آن است که هم طرح‌ها و هم لایحه ها درصد قابل توجهی کاهش داشته اند و سهم لایحه ها در مقابل طرح ها با کاهش 50 درصدی مواجه بوده است.
مسجدجامعی عنوان کرد: تعداد اعتراضات نهادهای بالاتر غیر از دوره اول شورا نسبت به مصوبات شورای پنجم نیز کمتر از تمام دوران شوراها بوده است که نشان دهنده ی همسویی نمایندگان شورای شهر و نمایندگان دولت در پایتخت است.
این عضو شورا گفت: در یک سال گذشته 8 مصوبه شورای شهر با اعتراض فرمانداری مواجه بود که این تعداد در دوره‌های گذشته شورا به ترتیب 10،34و 12 مورد بوده است .
مسجد جامعی با اشاره به نقاط ضعف شورای پنجم نیز گفت: تعطیلی فعالیت های عمرانی روزمره در سطح شهر، کاهش سطح رضایتمندی از برخی خدمات رسانی در شهرداری و افزایش شکایت‌های شهروندان به سامانه های 137 و 1888 از جمله مواردی است که شورای پنجم باید به آن توجه کند.
وی تأکید کرد: این نارضایتی ها بیشتر مربوط به لکه گیری آسفالت و افزایش حیوانات موذی در سطح شهر بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر تهران خاطرنشان کرد: تعطیل شدن گزارش شورایاری‌ها در صحن نیز از نقاط ضعفی که باید مورد توجه شورا قرار گیرد.
تهرام/7244/3225 / 1539
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.