من و حسین یک نقاشی کشیدیم. توی نقاشی ما پدر بود، مادر بود، دایی و زن دایی هم بودند. مادربزرگ و پدربزرگ را هم کشیدیم. به حسین گفتم: «بیا این نقاشی را به خدا بدهیم و به او بگوییم که خیلی خیلی دوستش داریم.» من و حسین دوتایی نقاشی را رنگ کردیم. حسین بلد نبود خوب رنگ کند. او لباس مادربزرگ را خط خطی کرد. به مادرم گفتم: «حسین نقاشی ای را که برای خدا کشیده بودیم خراب کرد!».

مادرم خندید و گفت: «خدا این نقاشی را از همه‌ی نقاشی‌های دنیا بیشتر دوست دارد. چون تو و حسین این نقاشی را برای او کشید‌ه‌اید.‌» گفتم: «اما نقاشی ما خراب شد.‌» مادرم خندید، نقاشی ما را به دیوار زد و گفت: «خدا هر روز این نقاشی را می‌بیند و خوشحال می‌شود، چون این نقاشی یعنی دوستی و مهربانی تو و حسین!». حالا نقاشی من و حسین روی دیوار است و خدا هر روز آن را می‌بیند. خدای خوب و مهربان من.

شماره 500 هفته نامه «دوست خردسال» منتشر شد و آنچه خواندید بخش داستانی مجموعه فرشته‌ها در این شماره هفته نامه «دوست خردسال» است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در اولین مطلب این شماره از دوست خردسال، داستان کوتاهی با عنوان «دستکش سیاه» به قلم محمدرضا شمس درج شده است. بخش فرشته‌های این شماره به آموزش مفهوم مهرورزی به درگاه ایزد منان به خردسالان اختصاص دارد. در ادامه شعری به اسم «خانه‌ها» از رودابه حمزه ای منتشر شده است. عنوان بعدی داستان مصوری است با عنوان «همه‌اش بهانه...» به قلم و تصویر توکا نیستانی. مطلب بعدی در این شماره «بازی» با رنگ‌هاست که هدف از آن، فعال کردن قوه خلاقیت خردسالان است.

مطلب بعدی با عنوان «جدول» است که خردسالان بایست با توجه به شکل نمونه صفحه مورد نظر را تکمیل و رنگ آمیزی نمایند. داستان کوتاه «موتور» از فریبرز لرستانی نیز مطلبی بعدی است که در این شماره دوست خردسال آمده است. عنوان بعدی با موضوع «من بزرگ شده ام» تلاش دارد تا با به کارگیری تصویر چهار حیوان در متن داستان، باعث آشنایی خردسالان با این حیوانات شده و آنان را وادارد که با والدین، در خواندن داستان همراه شده و حیوانات را بشناسند. آخرین مطلب این شماره هم به مطلبی با عنوان «قصه حیوانات» و طریقه ساختن یک کاردستی، اختصاص دارد.

روی جلد هر شماره از دوست خردسال تصویر شیء یا موجود زنده ای مثل صندلی، شترمرغ، گردو ، اتو ، جوجه و ...ترسیم شده است که در صفحه اول در مورد خودش و کاربردش برای خردسالان صحبت کرده و بچه‌ها را دعوت می‌کند که برای دیدن مجله همراهش بیایند. این شماره تصویری از یک «عدسی» طراحی شده که کودکان را به خواندن مجله دعوت می‌کند.

مجله دارای بخش‌های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است. داستان‌های مجله به صورت ترکیب داستان تصویری و متن، داستان و کمیک استریپ است. داستان‌های تصویری نشریه، کودکان را تشویق به مشارکت درخواندن داستان همراه با بزرگترها (داستان مشارکتی ) می‌کند. «داستان تصویری» داستان مصوری است که به جای نوشتن نام برخی از شخصیت‌ها، تصویر آنها در متن جای دارد و کودک نیز در خواندن متن همراه می‌شود.

«افشین اعلاء» و «مرجان کشاورزی آزاد» سردبیران این مجله هستند و «محمدحسین صلواتیان» نیز تصویرگری آن را برعهده دارد. این مجموعه ویژه خردسالان طراحی شده است و علاوه بر جنبه‌های آموزشی، تفریحی و سرگرمی، افزایش مهارت‌های عملی خردسالان نیز از اهداف اصلی آن است. به همین علت بخش‌هایی نظیر کاردستی، رنگ آمیزی و شمارش اعداد نیز در آن گنجانده شده است.
دوست خردسال شنبه هر هفته برای کودکان منتشر می‌شود. صاحب امتیازی این مجله را که نهمین سال انتشار خود را می‌گذراند، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بر عهده دارد و با هدف ایجاد رابطه معنوی میان خردسالان و حضرت امام(س) و معرفی چهره‌ای غیررسمی و صمیمی از ایشان به خردسالان و افزایش سطح مهارت نونهالان منتشر می‌شود.

دوست خردسال در26 صفحه و در قطع ۲۲در۲۲سانتی متر به شکل چهار رنگ به چاپ می‌رسد. دوست خردسال را می‌توان هر شنبه برای گروه سنی الف، از روزنامه فروشی‌ها تهیه کرد و علاقه‌مندان برای اشتراک نیز می‌توانند با شماره تلفن 66706833-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.