کتاب «مجموعه مقالات کنگره ملی بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره)‌»، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم و پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با مجوز انتشار از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و به اهتمام احمدرضا فیروزی، منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع‌ رسانی و خبری جماران، کتاب « مجموعه مقالات کنگره ملی بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره)»، در سه مجلد و با شمارگان 1000 نسخه به بازار عرضه شده است.

کتاب «مجموعه مقالات کنگره ملی بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) » حاصل تلاش و کوشش پژوهشگرانی است که با خلوص نیت و صداقت، تمام داشته‌ها و یافته‌های خویش را در اختیار قرار داده‌اند تا بدین طریق، وسیله نشر و رونق هر چه بیشتر آراء و اندیشه‌های امام راحل عظیم‌الشان و سیره علمی و عملی ایشان، فراهم سازند.

در «در آمد» این مجموعه که به قلم «علی منتظری»، دبیر علمی این کنگره، نگاشته شده، آمده است: هویت نوین ما ایرانیان با نام امام روح‌الله خمینی عجین شده است. فقیه، عارف، فیلسوف و انقلابی بزرگی که با انقلاب اسلامی 22 بهمن ماه 1357 فصل جدیدی در حیات ملت ایران، رقم زد. به همین جهت برگزاری کنگره ملی بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) از سوی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم، طلیعه‌ای است برای غور در اقیانوس اندیشه‌های بلند رادمردی که علاوه بر آزادی ایران، بسیاری را نیز در اقصی نقاط جهان از قید و بند بردگی غرب و شرق آزاد ساخت.

همچنین در مقدمه این مجموعه آمده است: با گذشت سه دهه از آغاز انقلاب شکوهمند اسلامی ایران و دو دهه از رحلت حضرت امام خمینی(ره)، آشنایی با آراء، نظرات و اندیشه‌های آن پیر فرزانه، برای جوانان و نسل‌های بعد از انقلاب و همچنین بازخوانی این افکار برای نسلی که جمهوری اسلامی را در ایران بنیان نهادند، از آن رو که آن را مقیاسی برای سنجش اعمال و رفتار خود قرار دهند، بیش از پیش ضروری می‌نماید. بدین منظور، معاونت فرهنگی جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم با هدف «تبیین و ترویج اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) و زنده نگه داشتن یاد و طریقت آن امام عزیز»، برگزاری نخستین کنگره ملی دوسالانه بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) را با همکاری موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(ره) و برخی نهادها و مراکز فرهنگی در اولویت برنامه‌ای خود قرار دهند.

کنگره از دو بخش «اصلی» و «دانشجویی» تشکیل شده است که بخش اصلی ویژه محققان، صاحب‌نظران و اساتید حوزه و دانشگاه و بخش دانشجویی نیز ویژه دانشجویان دانشگاه‌ها و طلاب حوزه‌های علمیه سراسر کشور بوده است. بیش از 200 چکیده مقاله در مهلت مقرر به دبیرخانه کنگره دریافت شد که حدودا 20 چکیده از سوی داوران مورد پذیرش واقع نشد و مابقی به صورت قطعی یا مشروط برای دریافت اصل مقاله‌ها پذیرش گردید.

شایان ذکر است که کتاب « مجموعه مقالات کنگره ملی بررسی اندیشه‌های فرهنگی و اجتماعی حضرت امام خمینی(ره) » در سه مجلد، شمارگان 1000 نسخه و با قیمت دوره سه جلدی 100000 ریال، توسط انتشارات جهاد دانشگاهی واحد تربیت معلم و پژوهشکده مطالعات میان فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی با مجوز انتشار از موسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) و به اهتمام احمدرضا فیروزی، در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.