دایی پرسید:«چرا می‌خواهی بالای کوه بروی؟» گفتم: «‌شاید آن بالا بتوانیم خدا را ببینیم.» پدرم خندید و گفت: «اگر بخواهی خدا را ببینی همین جا هم می‌توانی او را ببینی.» گفتم: «اینجا؟ اما خدا در آسمان است‌». دایی عباس گفت: «نه! خدا همه جا هست‌».

شماره 491 هفته‌نامه «دوست خردسال» منتشر شد و آنچه خواندید بخشی از داستان مجموعه فرشته‌ها در این شماره هفته نامه دوست خردسال است.

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی و خبری جماران، در اولین مطلب این شماره از دوست خردسال، داستان کوتاهی با عنوان «مهمان » درج شده است. بخش فرشته‌های این شماره به مفهوم نزدیکی خدا به انسان‌ها و حضور همیشه‌ی او برای کودکان می‌پردازد. در ادامه شعری به اسم «انگشت‌های دست» از محمد حسن حسینی منتشر شده است.
روی جلد هر شماره از دوست خردسال تصویر شیء یا موجود زنده‌ای مثل صندلی، شترمرغ، گردو ، اتو ، جوجه و ...ترسیم شده است که در صفحه اول در مورد خودش و کاربردش برای خردسالان صحبت کرده و بچه‌ها را دعوت می‌کند که برای دیدن مجله همراهش بیایند. این شماره تصویری از یک پریز برق را روی جلد خود دارد که پس از معرفی خود، خردسالان را به خواندن مجله دعوت می‌کند. پشت جلد این شماره نیز شعری از مصطفی رحماندوست آمده است.
مجله دارای بخش‌های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است. داستان‌های مجله به صورت ترکیب داستان تصویری و متن، داستان و کمیک استریپ است. داستان‌های تصویری نشریه، کودکان را تشویق به مشارکت درخواندن داستان همراه با بزرگترها (داستان مشارکتی ) می‌کند. «داستان تصویری داستان مصوری است که به جای نوشتن نام برخی از شخصیت‌ها، تصویر آنها در متن جای دارد و کودک نیز در خواندن متن همراه می‌شود. «جوجوهای نترس‌» داستان تصویری این هفته دوست خردسال است که توسط مانا نیستانی کار شده است.
«جیقیل» شخصیتی است که «مانا نیستانی» آن را خلق کرده و هر بار داستان‌های مصور طنز جیقیل بچه‌ها را می‌خنداند. داستان شب‌ها، قصه حیوانات و ترانه‌ها و جدول، بازی، کاردستی عنوان برخی از مطالب این شماره دوست خردسال است.

«افشین اعلاء» و «مرجان کشاورزی آزاد» سردبیران این مجله هستند و «محمدحسین صلواتیان» نیز تصویرگری آن را برعهده دارد. این مجموعه ویژه خردسالان طراحی شده است و علاوه بر جنبه‌های آموزشی، تفریحی و سرگرمی، افزایش مهارت‌های عملی خردسالان نیز از اهداف اصلی آن است. به همین علت بخش‌هایی نظیر کاردستی، رنگ آمیزی و شمارش اعداد نیز در آن گنجانده شده است.

«دوست خردسال» شنبه هر هفته برای کودکان منتشر می‌شود. صاحب امتیازی این مجله را که نهمین سال انتشار خود را می‌گذراند، مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) بر عهده دارد و با هدف ایجاد رابطه معنوی میان خردسالان و حضرت امام(س) و معرفی چهره‌ای غیررسمی و صمیمی از ایشان به خردسالان و افزایش سطح مهارت نونهالان منتشر می‌شود.

دوست خردسال در26 صفحه و در قطع ۲۲در۲۲سانتی‌متر و در چهار رنگ به چاپ می‌رسد. دوست خردسال را می‌توان هر شنبه برای گروه سنی الف، از روزنامه فروشی‌ها تهیه کرد و علاقه‌مندان برای اشتراک نیز می‌توانند با شماره تلفن 66706833-021 تماس بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.