آقای هاشم رسولی محلاتی تعریف می‌کند: در سال 33 که من نوجوانی بودم، پدرم به بیماری سختی مبتلا شد. درمان و دارو اثری نداشت و پزشکی که او را معالجه می‌کرد، تقریباً از درمان و بهبودی پدر نومید شده بود. ما هم وضع مالی خوبی نداشتیم که بتوانیم پدر را پیش پزشکان متخصص دیگر ببریم و در بیمارستان بهتری بستری کنیم. خانواه‌ی ما در نگرانی و ناراحتی زیادی به‌سر می‌برد و نمی‌دانستیم چه باید کرد. در همین اوضاع، یک نیمه شب درِ خانه‌ی ما به صدا درآمد. وقتی که در را باز کردم، امام را دیدیم که با آقای دکتر مدرسی پشت در ایستاده بود. آقای مدرسی، در آن زمان بهترین و معروف‌ترین دکتر قم بود. امام، تا مرا دید، شروع به احوال‌پرسی کرد و از حال پدرم پرسید. بعد با دکتر وارد خانه شد و دکتر را بالای سر پدرم برد. در تمام مدتی که دکتر مشغول معاینه‌ی پدر بود، امام با حالتی نگران و منتظر، نزدیک درِ خانه ایستاده بود و نگاه می‌کرد. بالاخره دکتر کارش را تمام کرد و پیش ما برگشت و خبر داد که خطر رفع شده است. تازه آن وقت بود که امام خیالش راحت شد و نگرانی از چهره‌اش بیرون رفت. با کمک امام، و معالجه‌ی دکتر مدرسی، کم‌کم حال پدر بهتر شد. بعدها فهمیدیم که عصرِ روزِ قبل از آن شب، امام به اتاق طلبه‌های محلاتی در مدرسه‌ی فیضیه رفته و سراغ پدرم را گرفته که چند روزی غایب بوده است. وقتی طلبه‌ها ماجرای بیماری پدرم و نبودن دکتر متخصص را به امام گفتند، خیلی ناراحت شده بود و به آن‌ها گفته بود: «چرا زودتر به من خبر ندادید تا فکری بکنم؟...»

این حکایتی از زندگی حضرت امام(س) است که در بخش قصه دوست هفته نامه دوست کودکان به قلم محمدعلی دهقانی و با نام " چرا زودتر خبر ندادید؟" منتشر شده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، شماره 522 هفته نامه دوست کودکان منتشر شد.

در بخش یاد دوست نیز حکایتی با عنوان "خداوند تبارک و تعالی از شما تکلیف می‌خواهد" از زندگی امام خمینی، نقل شده است که در آن می خوانیم:

یکی از روحانیون در خاطرات خود نقل می‌کند؛ در سال 1342، خبر آوردند که امینی نخست‌وزیر شاه به همراه عده‌ای برای دیدار امام به قم آمده است. حضرت امام(س) از جا بلند شدند و به اندرون رفتند، که بعداً من فهمیدم این عمل، رمز اخلاقی ایشان بود. وقتی که آنان آمدند و نشستند، حضرت امام از اندرون تشریف آوردند و آنان بلند شدند و اظهار ادب و اخلاص به محضرشان کردند. من فهمیدم علت اینکه حضرت امام نزدیک ورود امینی به اندرون رفتند، این بود که حرمت فقاهت و بیت نبوت پاس داشته شود. زیرا که وارثان انبیاء برای مشتی انسان پلید تواضع نمی‌کردند، بلکه آنان باید برای حضرت ایشان قیام کنند و از جای خود برخیزند.

حضرت امام آن روز غیرمعمول نشستند. دوستانی که با ایشان آشنایند، می‌دانند که امام خیلی مؤدب می‌نشستند. ولی آن روز (نمی‌خواهم بگویم خلاف ادب، بلکه) طوری نشستند که برداشت نشود که به خاطر آنان، امام روش دیگری را پیش گرفته‌اند. بعد، مختصری احوالپرسی کردند و گفتند: خداوند تبارک و تعالی به اندازه مقام و قدرتی که به هرکس داده، از او تکلیف می‌خواهد، و انسان هم سیری از مقام و جاه و جلال ندارد. مثلاً خود شما که حالا نخست‌وزیرید، باز توی دلتان هست که مقام بالاتری را حائز بشوید. و حالا در مقام نخست‌وزیری شما، به اندازه سنگینی منصبتان، خداوند تبارک و تعالی از شما تکلیف می‌خواهد. حضرت امام در این دیدار هم، امینی را نصیحت فرمودند و او هم «بله، بله» می‌گفت!

در قسمت معرفی کتاب این شماره از مجله دوست کودک ، کتاب « روزی که مرغ‌ها روی سرشان ایستادند!» از آنیتا یارمحمدی به کودکان معرفی شده است .

«کتابهای شکوفه» وابسته به مؤسسه انتشارات امیرکبیر کتابی برای بچه‌های کلاس‌های چهارم و پنجم ابتدایی چاپ و منتشر کرده که نام آن «روزی که مرغ‌ها روی سرشان ایستادند!» است. کتاب به وسیله «آنیتا یارمحمدی» نوشته شده است و ماجرای جوجه‌ای را بیان می‌کند که به گفته خودش بد شانس است! کتاب در 5000 نسخه چاپ و منتشر شده است. این کتاب به بهای 1500 تومان چاپ و منتشر شده است.

روی جلد هر شماره از دوست کودکان به یک بازی اختصاص می یابد که علاوه بر تزئین مجله حاوی نکته های فرهنگی و آموزشی است و "نادیا علاء" طراحی آنها را برعهده دارد. روی جلد این شماره از دوست کودکان بازی پسر گمشده نام دارد و مخاطبان دوست کودکان باید این پسر را به مقصد برسانند.

هر شماره از هفته نامه دوست کودکان قسمت زیرین صفحات خود را به مطالب علمی و دانستنی های عمومی اختصاص می دهد. دوست کودکان دارای بخش های داستان، شعر، نقاشی، داستان تصویری، بازی، جدول و سرگرمی است و در قطع ۲4در5/17سانتی متر به شکل چهار رنگ، در45 صفحه به چاپ می رسد.

"افشین اعلاء" و "سیامک سرمدی" سردبیران این مجله و "احمد قائمی مهدوی" نیز مدیر هنری دوست کودکان هستند. "حامد کمالی" تصویرگری این هفته نامه را برعهده دارد و نادیا علاء نیز مدیر داخلی مجله دوست کودکان را به عهده دارد.

مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی(س) صاحب امتیازی دوست کودکان که با هدف ایجاد رابطه معنوی میان کودکان و حضرت امام(س) و معرفی چهره ای جذاب و صمیمی از ایشان به کودکان، منتشر می شود، را بر عهده دارد. هم اکنون بیش از ده سال از انتشار این مجله می گذرد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.