کتاب «جهان اسلام از دیدگاه امام خمینی(ره)» با تدوین «علی داستانی بیرکی» در 3 هزار نسخه و توسط موسسه چاپ و نشر عروج، وابسته به مؤسسه تنظیم و نشر آثار امام خمینی به بازار کتاب عرضه شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران ، در این روزها که این کتاب معرفی می‌شود منطقه خاورمیانه و شمال آفریقا در تب و تاب تغییر و تحول اساسی و بنیادی قرار گرفته است. بیداری اسلامی در بین ملت‌های منطقه و آشنا شدن به حقوق اساسی موجب شده تا مردم مطالبات اساسی خویش را از سران رژیم‌های منطقه بازستانند. امام خمینی(ره) که با تاکید بر لزوم وحدت جهان اسلام همواره بر بیداری اسلامی تاکید داشتند، در سال 1343 گفتند: «ما برای دفاع از اسلام و ممالک اسلامی و استقلال ممالک اسلامی در هر حال مهیا هستیم. برنامه ما برنامه اسلام است، وحدت کلمه مسلمین است، اتحاد ممالک اسلامی است، برادری با جمیع فرق مسلمین است در تمام نقاط جهان. هم پیمانی است با تمام دول اسلامی در سراسر جهان. مقابل اسرائیل، مقابل دول استعمارطلب. مقابل کسانی که ذخایر این ملت فقیر را به رایگان می‌برند و ملت در آتش فقر و بیکاری و بینوایی می‌سوزد».

لازم به ذکر است که «جهان اسلام از دیدگاه امام خمینی (ره)» دارای پنج فصل است. که عبارتند از: فصل اول ترسیم وضعیت جهان اسلام است. فصل دوم اصول کلی در روابط با کشورهای اسلامی را تبیین کرده است. فصل سوم تشکل ها و نهاد ها در جهان اسلام در نظر امام به ویژه موضوع حج و اهمیت آن تبیین است. فصل چهارم مبانی و ریشه‌های اندیشه اسلامی نظیر قرآن و علما را بیان می‌کند. فصل پنجم نیز در مورد روابط با کشورهای اسلامی با ذکر اولویت رابطه‌ها است

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.