او روشنفکرى متدین و مجتهدى بزرگوار، و از خوبان امینى بود که اگر نتوان گفت بى‏نظیر، مسلماً کم نظیر بود. او با گوشت و پوست خود مبارزه را مى‏فهمید

پنجم آبان ماه سالروز رحلت آیت الله روح الله خاتمی است.سید روح الله خاتمی در سال 1324 قمری (1285 ه.ش) متولد شد
وی پس از تحصیلات مقدماتی تحصیلات حوزوی خود را در حوزه اصفهان نزد علمایی چون «میرزا علی آقا شیرازی»، «حاج آقا رحیم ارباب»، «شیخ محمد خراسانی»، «آیت الله حاج میر سید علی نجف آبادی» و «آیت الله سید محمد نجف آبادی» ادامه داد و در سال 1355 ه.ق (1315 ه.ش)، از اصفهان به اردکان، بازگست.
وی در اردکان اقداماتی انجام داد که در راس آن، تشکیل «حوزه علمیه اردکان» بود وی با شروع نهضت حضرت امام خمینی(س)با این نهضت همراه شد و پس از انقلاب اسلامی به عنوان نماینده امام خمینی (س) در استان و امام جمعه یزد آیت منصوب شد.
حضرت امام خمینی درپیام تسلیت خود به مناسبت درگذشت سید روح الله خاتمی او را روشنفکرى متدین و مجتهدى بزرگوار،نامیدند.

پیام [به ملت ایران (رحلت امام جمعه یزد، آقاى سید روح اللَّه خاتمى)]
زمان: 6 آبان 1367/ 16 ربیع الاول 1409
مکان: تهران، جماران‏
موضوع: تجلیل از امام جمعه یزد
مناسبت: رحلت آقاى سید روح اللَّه خاتمى (امام جمعه یزد)
مخاطب: ملت ایران‏
بسم اللَّه الرحمن الرحیم‏
إنا للَّه و إنا إلیه راجعون‏
اسلام و ایران یکى از پرفروغترین چهره‏هاى تقوا و خلوص و ایمان خود را از دست داد. برادر عزیزم، خاتمى زنده دل، چهره تابناک مبارزات خستگى ناپذیر روحانیت روشن ضمیر در دهه‏هاى اخیر این مرز و بوم بود. او روشنفکرى متدین و مجتهدى بزرگوار، و از خوبان امینى بود که اگر نتوان گفت بى‏نظیر، مسلماً کم نظیر بود. او با گوشت و پوست خود مبارزه را مى‏فهمید؛ و سختیهاى آن را چون شربتى گوارا مى‏نوشید. او یار و پناه محرومان بود. او یک عمر با تحجر و واپسگرایى جنگید؛ و یکى از طرفداران بى‏بدیل اسلام ناب محمدى- صلى اللَّه علیه و آله و سلم- در عصر فریب و خودپرستى بود. او پاک زیست و پاک مرد، و پاک در جوار رحمت ربّش آرمید.
این ضایعه دردناک را به مردم ایران، خصوصاً به اهالى متدین استان یزد، و به خانواده مکرمش و فرزندان متدینش و فرزند فاضل، با تقوا و متعهدمان، جناب حجت الاسلام آقاى حاج سید محمد خاتمى، وزیر محترم ارشاد اسلامى، تسلیت عرض مى‏نمایم. خداوند او را غریق رحمت خویش گرداند.
6/ 8/ 67
روح اللَّه الموسوی الخمینى‏

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.