پایگاه خبری جماران: ​حضرت امام در ٢٥ دی ماه ١٣٥٧ و در آستانه اربعین آن سال پیامی دارند که در نوع خود بی نظیر است و می توان گفت ناظر به همیشه تاریخ است. 

ایشان در آن پیام می نویسند:«اربعین سید مظلومان و سرور شهیدان- صلوات اللَّه و سلامه علیه- رسید. بر ملت رشید و آگاه ما «اربعین» های سودمندی گذشت. ما در این سالها به دنبال بیش از پنجاه سال سلطنت غاصبانه سلسله پهلوی با چه مصیبت هایی و بی‌ فرهنگی های خانمانسوزی مواجه بوده ‌ایم. سالهایی بس تلخ و رنج آور در این پنجاه سال و تلختر و رنج ‌آورتر در این یکی دو سال اخیر که ملت شجاع ما را علیه استبداد و استعمار به حرکت درآورد.

امسال اربعین امام امت در خلال اربعین های پیروان و شیعیان آن بزرگمرد اسلام واقع شده، و گویی خون شهیدان ما امتداد خون پاک شهیدان کربلاست، و اربعین اخیر برادران ما بازتاب اربعین آن دلاوران می‌ باشد؛ خون طاهر آنان به حکومت طاغوتی یزید خاتمه داد، و خون پاک اینان سلطنت طاغوتی را به هم پیچید. اربعین امسال استثنایی و نمونه است؛ راهپیمایی و تظاهرات پر شور در این اربعین وظیفه شرعی و ملی است.»

در این پیام نکاتی حایز اهمیت است. 

اول اینکه امام ، از سید الشهدا با تعبیر امام امت یاد می کنند. 

دوم آنکه انقلاب اسلامی که با اربعین های متوالی آغاز شد را نتیجه اربعین حسینی می دانند. 

سوم، اربعین ها را سودمند برمی شمارند. 

چهارم، آنکه راهپیمایی در اربعین آن سال را وظیفه شرعی بر می شمارند. نکته ای که شاید بتوان از آن الغای خصوصیت کرد و آن را در هر اربعین که حرکت ما فریاد حماسه حسینی باشد، صادق دانست. 

پنجم، تأکید امام بر آن است که اربعین های ما باید بازتاب اربعین حسینی باشد و همان روح را در جامعه بدمد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.