فاروقی 55ساله در سال 1992 از پاکستان به استرالیا مهاجرت کرد. وی پیش از ورود به سیاست به مدت دو دهه مهندس و استاد دانشگاه موفق بوده است.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از خبرگزاری آلمان، نخستین سناتور زن مسلمان در مجلس سنای استرالیا امروز دوشنبه در پارلمان این کشور سوگند قانونی را ادا کرد. این در حالی است که یک هفته پیش یک سناتور راستگرای تندرو سخنرانی هشدار دهنده ای درباره مهاجرت ایراد کرد و خواستار ممنوعیت مهاجرت مسلمانان به این کشور شد.

«میرین فاورقی» نماینده حزب «سبزها» در مجلس سنا در حساب شخصی خود در توئیتر پس از ادای سوگند نوشت: این افتخار است برای من که اکنون در پارلمان استرالیا سوگند یاد می کنم و اشتیاق زیادی برای کار کردن با  دوستان و همکاران عالی ام در حزب سبزها دارم.

هفته پیش  سناتور«فریزر انینگ» پس از آن که در نخستین سخنرانی اش راه حل نهایی مشکل مهاجرت در این کشور را پایان مهاجرت مسلمانان به استرالیا توصیف کرد به شدت و در سطح وسیعی محکوم شد.

انینگ گفت: راه حل نهایی مشکل مهاجرت بی تردید همه پرسی مردمی است.وی از عبارت«راه حل نهایی» استفاده کرد که اشاره به طرح آلمان نازی برای قتل عام دسته جمعی یهودی ها دارد.

انینگ امروز دوشنبه با فاروقی دست داد و ورودش به پارلمان را تبریک گفت.

«بینی وونگ» رهبر برجسته حزب کارگران مخالف نیز از فاروقی با این سخن استقبال کرد که « پس از یک هفته به طور خاص این بسیار خوب است که این جا باشی».

فاروقی 55ساله در سال 1992 از پاکستان به استرالیا مهاجرت کرد. وی پیش از ورود به سیاست به مدت دو دهه مهندس و استاد دانشگاه موفق بوده است.

در سال 2013  پس از ورود به مجلس سنای ایالت «نیو ساوث ولز» وی نخستین زن مسلمان در استرالیا بود که وارد هر گونه پارلمانی در استرالیا می شود.

بر اساس آمارهای رسمی مسلمانان نزدیک به 2.6 درصد از جمعیت  24 میلیون نفری استرالیارا تشکیل می دهند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.