نیروهای قسد بر مساحت های وسیعی در استان های«الحسکه»، «الرقه» و «دیرالزور» در شمال شرق سوریه سیطره دارند و از حمایت آمریکا بر خورداند.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، «الهام احمد» رئیس اجرایی شورای دموکراتیک سوریه از احتمال پیوستن نیروهای دموکراتیک سوریه(قسد) شاخه نظامی این شورا به شیوه های مختلف به ارتش سوریه در آینده را زیاد داست.

احمد در گفت و گو با بی بی سی گفت که نیروهای قسد زمانی که بر سر آینده و نظام حاکم بر آن توافق حاصل شود به ارتش ملحق می شوند.

وی افزود که دو طرف هنوز به مسائل امنیتی در سوریه نپرداخته اند.

رئیس اجرایی شورای دموکراتیک سوریه در ادامه گفت که مناطق نفتی در منطقه «الجزیره» و شرق فرات تحت حمایت نیروهای کرد باقی می مانند تا زمانی که بحران سوریه حل شود.

نیروهای قسد بر مساحت های وسیعی در استان های«الحسکه»، «الرقه» و «دیرالزور» در شمال شرق سوریه سیطره دارند و از حمایت آمریکا بر خورداند.

در پی تهدید«بشار اسد» رئیس جمهور سوریه برای آزادی همه مناطق سوریه و بازگرداندن کنترل به دولت این کشور از جمله مناطقی که تحت کنترل نیروهای دموکراتیک سوریه  چه با صلح چه با جنگ، شورای دموکراتیک سوریه مذاکره مستقیم به دولت سوریه در دمشق را آغاز کرده است و تا کنون هیأت هایی از این شورا برای مذاکره با مسئولان سوری چند بار به دمشق سفر کرده اند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.