دادگاه عالی فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی این کشور که در دوازدهم ماه می سال 2018 برگزار شد را تأیید کرد.

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از روسیا الیوم، دادگاه عالی فدرال عراق نتایج انتخابات پارلمانی این کشور که در دوازدهم ماه می سال 2018 برگزار شد را تأیید کرد.

در بیانیه ای که این دادگاه صادر کرد آمده است:« دادگاه عالی فدرال صبح امروز با حضور همه اعضایش نشستی را برگزار کرد و درخواست تأیید نتایج نهایی انتخابات مجلس نمایندگان عراق را بررسی کرد و  نام های ارسالی توسط کمیسیون عالی مستقل انتخابات را بررسی و پس از آن تصمیم خود برای تأیید نام های ارسالی را اتخاذ کرد.»

این در حالی است که جمعه هفته پیش  نتایج شمارش آرای انتخابات پارلمانی عراق به شکل دستی نشان داد که «مقتدی صدر» رهبر جریان صدر صدرنشینی خود در انتخاباتی که ماه می گذشته به دست آورده بود را حفظ کرد و بدین ترتیب نقش محوری را در تشکیل دولت آینده این کشور بازی خواهد کرد.

کمیسیون عالی مستقل انتخابات عراق در اطلاعیه ای در وبسایتش  نتایج 17 استان عراق را 100 درصد مطابق نتایجی اعلام شده بر اساس شمارش الکترونیکی دانست که چند روز پس از انتخابات ماه می (22 اردیبهشت) اعلام شده بود.

این کمیسیون تأکید کرد که نتایج شمارش دوباره و شمارش دستی آرای 13 استان از 18 استان عراق نشان داد این نتایج با نتایج اولیه که پیش از این اعلام شد مطابقت دارد.

معنای مطابقت کامل این دو نوع شمارش آن است که تعداد کرسی های احزاب و ائتلاف های انتخاباتی دراین استان ها تغییری نکرده است اما با این حال در چهار استان، هر کدام یک نامزد جایگزین نامزد دیگری از همان لیست انتخاباتی شده است.

در این اطلاعیه تنها در استان بغداد با یک درصد تفاوت میان نتیجه شمارش دستی و ماشینی ذکر شده است به این معنا که یک نامزد که پیشتر راهیابی اش به مجلس اعلام شده بود حذف و نامزد دیگری از یک ائتلاف دیگر جایگزین او شده است.

عملیات بازشماری دستی آرا انتخاباتی عراق که از 12 تیرماه در پی اعتراض به نتایج در برخی حوزه ها آغاز شد، دیروز پایان یافت و نتایج نهایی قرار است امروز سه شنبه اعلام شود.

براساس نتایج رسمی در چهارمین دوره انتخابات پارلمانی عراق که با مشارکت 44.5 درصد واجدین شرایط برگزار شد، فهرست های انتخاباتی«سائرون» (مقتدا صدر) با 54 کرسی، «الفتح »(هادی العامری) با 47 کرسی، «النصر» (حیدر العبادی) با 42 کرسی در رتبه اول تا سوم قرار گرفته اند.

«دولت قانون» (نوری المالکی) با 26 کرسی، «دموکرات» (مسعود بارزانی) با 24 کرسی، «الوطنیه» (ایاد علاوی) با 20 کرسی، «جریان حکمت» (سید عمار حکیم) با 19 کرسی و «اتحادیه میهنی» (کوسرت رسول جانشین جلال طالبانی) با 18 کرسی در رده های بعدی قرار گرفته اند.

در این دوره از انتخابات 28 فهرست و حزب سیاسی توانستند به پارلمان راه پیدا کنند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.