کمیته اعطای ملیت سوئیسی در شهر«لوزان» عدم احترام به برابری زن و مرد را علت عدم اعطای ملیت به این زوج مسلمان عنوان کرده و مدعی شد که از نظر این کمیته موضوع ادغام این زوج در جامعه سوئیسی احراز نشده است.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران به نقل از یورونیوز، زوج مسلمانی که تقاضای ملیت سوئیسی کرده بودند به دلیل اینکه حاضر به دست دادن با جنس مخالف نشدند، از دریافت شهروندی این کشور محروم شدند.

کمیته اعطای ملیت سوئیسی در شهر«لوزان» عدم احترام به برابری زن و مرد را علت عدم اعطای ملیت به این زوج مسلمان عنوان کرده و مدعی شد که از نظر این کمیته موضوع ادغام این زوج در جامعه سوئیسی احراز نشده است.

«گرگوار ژونود» شهردار لوزان به خبرگزاری فرانسه گفته است: «وقتی خواستار ملیت یک کشور هستیم، به هر حال باید به نظام حقوق آن کشور و برابری زن و مرد احترام بگذاریم.»

مصاحبه دریافت ملیت این زوج در فصل بهار سال جاری انجام شده است اما تصمیم این کمیته روز جمعه برای عموم فاش شد.

بر اساس گفته اعضای کمیته اعطای ملیت، این زوج حاضر به دست دادن با جنس مخالف نشده اند و بسیار با احتیاط و تردید به پرسش‌های مصاحبه کنندگان جنس مخالف پاسخ داده‌اند.

معاون شهردار لوزان گفته است که از تصمیم کمیته در عدم اعطای ملیت به این زوج «بسیار راضی است.»

این زوج مسلمان ۳۰ روز فرصت دارند که نسبت به تصمیم این کمیته اعتراض کنند.

این نخستین بار نیست که موضوع دست ندادن با جنس مخالف از سوی مسلمانان در سوئیس جنجال آفرین شده است؛ در سال ۲۰۱۶ یک مدرسه در این کشور به دو دانش پسر آموز الزام کرده بود که با خانم معلمشان دست دهند. موضوعی که جنجال بزرگی ایجاد کرد و سرانجام به لغو این الزام انجامید. دست دادن دانش آموزان با معلم در مدارس سوئیس رفتاری شایع به شمار می رود.

همچنین در ماجرای دیگری در سال ۲۰۱۶، پدر مسلمانی که مانع مشارکت دو دخترش در کلاسهای شنای مدرسه شده بود به پرداخت ۳۷۰۰ یورو جریمه محکوم شد.

حساسیت نسبت به الزامات مذهبی مسلمانان در کشورهای اروپایی در سالهای اخیر افزایش یافته است. حساسیت هایی که بسیاری از ناظران آن را با قدرت گیری راستگرایی افراطی و اسلام هراسی در ارتباط می دانند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.