ملت برزیل یا بخش بزرگی از آن پس از وخامت اوضاع اقتصادی کشور و گسترش فساد در آن خواستار بازگشت داسلیوا به قدرت هستند.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، روزنامه رأی الیوم در سرمقاله خود نوشت: حزب کارگران در برزیل انقلابی در حیات سیاسی در کشور ایجاد کرد زمانی که تصمیم گرفت «لولا دا سیلوا» رهبر تاریخی اش که در زندان به سر می برد را برای رقابت در انتخابات ریاست جمهوری پیش رو در ماه اکتبر آینده ساعاتی قبل از بسته شدن درهای کاندیداتوری، به عنوان کاندید این حزب معرفی کرد.

لولا داسیلوا که وی را «پدر چپگراها» توصیف می کنند در نظرسنجی ها از همه رقبایش پیشی گرفته آن هم با مسافت زیاد و این تأکید می کند که زندانی شدنش به اتهام دستیابی به آپارتمان سه اتاقه در مقابل تسهیل قرادادهایی برای یک شرکت ساختمانی به مدت 12 سال یک حکم ظالمانه و ساختگی است و این اتهام را نیز وی به شدت رد می کند.

کمیته بین المللی حقوق بشر تأکید کرد که لولا داسیلوا حق دارد که در انتخابات به عنوان نماینده حزبش شرکت کند و نیز می تواند در رسانه ها برای تشریح برنامه های انتخاباتی اش ظاهر شود لیکن آزادی وی را رد کرد زیرا این یک مساله قضایی صرف است.

دا سیلوا که زندگی اش را با واکس زدن کفش آغاز کرد و در خانه اش یخچال یا تلویزیون برای سال ها نبود خودش و «لیما روسیف» در معرض توطئه ای قرار گرفتند که پشت آنها مافیای فساد و تاجرانی قرار دارند که احزاب راستگرا و ایالات متحده آمریکا از آنها حمایت می کنند زیرا این دو شخصیت از فقرا و ندارها جانبداری می کنند و میانگین رشد اقتصادی بالایی را محقق کردند و برزیل را قدرت اقتصادی بزرگی به رغم جنگ اقتصادی سخت و شدید آمریکا علیه آنها، تبدیل کردند.

سرنوشت کاندیداتوری داسیلوا در دست دادگاه عالی قرار دارد و صدور حکم نهایی درباره نداشتن صلاحیت برای کاندیداتوری باعث می شود که امید وی و ده ها میلیون نفر از هواداراتش برای بازگشت اش به ریاست حمهوری بر باد رود.

لولا داسیلوا «پدر فقرا» ما را به یاد «مروان البرغوثی» قدیمی ترین اسیر فلسطینی و پیش از وی «نلسون ماندلا» رهبر آفریقای جنوبی می اندازد که از زندان آزاد شد و به ریاست جمهوری رسید و به راه حلی تاریخی دست یافت که به حاکمیت سفیدپوست های نژادپرست در آفریقای جنوبی پایان داد.

ملت برزیل یا بخش بزرگی از آن  پس از وخامت اوضاع اقتصادی کشور و گسترش فساد در آن خواستار بازگشت داسلیوا به قدرت هستند.راهپیمایی های بزرگ و گسترده ای در خیابان های پایتخت و دیگر شهرها به راه افتاده است که خواستار آزادی وی است اما دولت فاسد حاکم از بازوهای مالی و پلیسی خود برای جلوگیری از آن استفاده می کند.

این محبوبیت گسترده رئیس جمهور سابق که پشت میله های زندان است همه پرسی برای پاکی وی و حجم ظلم در حق اش و بد بودن طبقه کنونی حاکم بر برزیل که از ایالات متحده آمریکا دستور می گیرد و سیاست های آن را در عملی می کند، به شمار می رود.

این یک نسل از چپگراهایی است که سلطه آمریکا را به چالش کشاندند و در مقابل اش ایستادند و از طبقه کارگر له شده جانبداری کردند رهبرانی مانند «هوگو چاوز» (ونزوئلا)، لولا داسیلوا(برزیل) و اخیرا«خوزه موخیکا» (اوروگوئه) که حاضر به دریافت حقوق بازنشستگی خود نشد و بیش از 80 درصد از حقوق خود در زمانی که در قدرت بود را به فقرا داد و اکنون نیز در منزل بسیار فقیرانه همسرش زندگی می کند و از دار دنیا فقط خودروی فولکس واگن فرسوده مدل سال 78 دارد.

لولا داسیلوا و روسیف همپیمانش از مسائل عربی حمایت کردند و به شدت با لشکرکشی آمریکا به عراق مخالفت کردند و حق فلسطین در تعیین سرنوشت و ایجاد کشور مستقل را به رسمیت شناختند به همین دلیل اتهام هایی علیه آنها توسط همپیمانان آمریکا و اسرائیل جعل شد و از قدرت کنار زده شدند.

آیا لولا به مانند«مهاتیر محمد» در مالزی کار خود را می کند و به ریاست جمهوری بر می گردد و کشورش را از فساد و فاسدان پاک می کند؟

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.